komplete software overdareg van oude naar nieuwe hd-IMAGE?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JJVK

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2008
Berichten
18
Het gaat hier in feite over, dat ik mijn hd die 5 jaar oud is en 60 gb bedraagt zou willen veranderen naar een grotere ( ong.zo'n 180 gb..).
Ik zit dus wel met het probleem dat mijn windows voorgeinstalleerd werd en met recovery cd werkt om eventuele moeilijkheden op te lossen.
Nu ik een groter kaliber wil van hd, zou ik willen een soort clone, image, ghost, 1/1, of hoe je het ook mag noemen nemen en dit na de verandering van hd deze zou kunnen op één of andere mannieer terugplaatsen, want het blijft dezelfde pc, met alles erop en eraan.
Ik dacht dat het mogelijk was een soort "ghost" van mijn schijf te nemen, waarin natuurlijk mijn windows home is verwerkt en deze op één of andere wijze te kunnen terug "installeren " als een soort opstart systeem dvd-cd die ik terug kan instaleren vanaf mijn cd -dvd station ( bootable ).
Ik heb wel dan nog geen windows versie staan op die nieuwe hd, deze staat dan op die clone.
Is het mogelijk aan de technoten onder jullie mij hierover wat raad en bijstand te geven aub?
Hartelijke dank,

__________________
 
Met een programma als Ghost kun je inderdaad gewoon de harddisk 1 op 1 kopieren. Nadeel is dat ook alle 'problemen' die in de loop der tijd hebben zijn opgebouwd meegaan.
Als je beide harddisks aan de machine hangt hoef je geen tussenstap te doen en kun je gewoon van HD1 naar HD2 kopieren. Gezien de grootte van je harddisk zou ik zeggen ongeveer twee uur werk. Bij een snelle controller wat minder lang, bij een langzame.. nou ja, je raadt het al.
 
Hartelijke dank voor de reactie.
Al ik eventueel die twee hd aan elkaar hang, met welk programma moet ik dus alles overzetten?
Wordt dan ook automatisch mijn windows overgenomen, want die oude zal ik dan eruitnemen ( doet soms heel raar van geluid ), zodanig dat ik dan eigenlijk opnieuw verder kan met mijn oude windows.
Het is nu maar een verse installatie die ik gemaakt heb, met het oog op de eventuele overplaatsing.
En met dat programma ghost, kan ik dat dus nemen op een externe hd, en gewoonweg overmaken op mijn nieuwe met winsows en al, en hoe gebeurt de installatie?
Dank,
 
Er hoeft niets geinstalleerd te worden. Je krijgt gewoon een kopie van HD 1 naar HD 2, HD1 gaat eruit, HD2 gaat erin. Lijkt alsof er niets veranderd is - alles staat er gewoon op zoals het was, maar dan met wat meer ruimte he?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan