KompoZer Transparant

Status
Niet open voor verdere reacties.

DennisBosma

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2009
Hallo,

Ik ben bezig met mijn website maar knu wil ik buttons maken met ronden hoeken maar dan moet ik de stukjes die uitsteken transparant maken, ik werk in KompoZer, en ik weet niet hoe dat moet.

Kan iemand mij vertellen hoe dit moet?

Alvast bedank!:thumb:

Laatst bewerkt:
Hoi Dennis,
Dat gaat niet in KompoZer, daarvoor moet je een tekenprogramma gebruiken.
  • Dan teken je het knopje in de kleurtjes die je hebben wilt en met de tekst erop die je nodig hebt.
  • Als je dan de hoekjes die transparant moeten worden bv. pimpelpaars maakt, dan kan je het resultaat opslaan als een gif-bestand (en daarbij opgeven dat het pimpelpaars transparant moet worden).
  • Vervolgens haal je in KompoZer dat plaatje op: op de juiste plaats inmonteren in de pagina (en niet vergeten het plaatje ook naar de server te uploaden).
Zo zijn bv. ook alle ronde en andere transparante hoeken in de voorbeelden van de Ronde Hoekjes Speeltuin gemaakt.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Bedankt en sorry, dat wist ik niet.

Ik ben gewent om met MS frontpage 2000 het tedoen want dat kan ook. Hoe moet ik nou het transparant maken dan?

Ja, FrontPage doet iets wat er een beetje op lijkt. Maar dat geeft ongeldige code.
Hoe moet ik nou het transparant maken dan?
Zoals ik zei, met een tekenprogramma. *)
Welk tekenprogramma heb je op je kast staan?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

*)
  • Alternatief 1: met Frontpage het knopje maken, en dan die afbeelding gebruiken in KompoZer. ;)
  • Alternatief 2: met een gratis online button-maker het knopje maken; zie Google op "online button".

Aha, dan zou ik alternatief 2 eens proberen. Met de eerste hit van de resultaten kon ik al iets fabrieken.

Succes!
CSShunter

• Ehm, de eerste gratis online button-maker van de Google-resultaten die ik hierboven gaf (klik!), kan transparante hoekjes maken. Er zijn veel soorten buttons waar je uit kunt kiezen, met eigen kleuren, enz., en ze worden automatisch voor je getekend met de opgegeven button-tekst.
  • Als je een gratis tekenprogramma wilt downloaden, zou je eens kunnen kijken bij Gimp: www.gimp.org. Dan moet je eerst even leren hoe dat werkt (ik heb 'm zelf niet, maar ik denk wel dat Gimp iets transparant kan maken).
Succes!
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan