komt geluid uit modem of uit pc ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Weet iemand of een modemkaartje in een laptop zelf geluid maakt of komt dit uit de pc ?

Het is een 5 jaar oude laptop Toshiba 490XCDT.

Geplaatst door eelkoh
Meestal bij de huidige pc's komt dit uit de boxen
leuke opmerking?
laptops hebben meestal geen boxen!
het geluid komt via het modum, moederbord geluidskaart, dacht ik? maar natuurlijk via het modum! naar de speaker, je kunt het geluid ook uitzetten!

Bij mij komt het geluis dat de modem maakt uit de pc speaker.

Probleem is dat er bij mij geen geluid meer uitkomt.

Daarom dacht ik dat misschien mijn modem stuk zou zijn.

Het is afhankelijk van het soort laptop of de modem waar het geluid uit komt.
Bij een desktopcomputer maakt de modem meestal zelf het geluid.

je kunt wel inbellen via het modum>?
zo ja moet je eens naar je modum gaan. eigenschappen modum. daar kun je het geluid van het modum instellen als het goed is!

Daar zit het probleem denk ik.Ik kan hier het geluid niet selecteren.

Dit heeft vroeger wel gegaan.

het modum staat wel in hardware? geen tekentjes erbij uitroepteken>vraagteken? ik weet niet of dit bij elke modum het geval is dat je het geluid uit,of aan kunt zetten? ik heb adsl, maar wel een 56kmodum, daar gaat het met een schuifregelaar, het is ook wel met cijfers, 0 tm ? als je de driver van het modum hebt, zou je misschienhet modum opnieuw kunnen installeren. eerst verwijderen, en dan opnieuw installeren.
wat is het voor een modum? kun je dat vertellen?
ja veel vragen he?

kan aan de driver liggen of aan een kapot speakertje op het modem (zo'n klein rond torentje met een gaatje bovenin)

@ seeburg100, mijn laptop heeft wel boxen...

@ seeburg100, mijn laptop heeft wel boxen... [/B]

offtopic} ja dat kan natuurlijk,maar een laptop is bedoeld om makkelijk mee te nemen, en te gebruiken, waar je ook naar toe gaat, niet echt makkelijk, boxen meeslepen!:D

[offtopic] ze zitten net boven de toetsen in het toetsenbord, gewoon in de laptop. Het geluid is bagger, maar het is tenminste wàt... [/offtopic]

Het is een 56K pc card modem van 3COM.
Model 3CCM156 B.

Zie de bijlage maar.

Bijlagen

• qqq.jpg
    qqq.jpg
    86,2 KB · Weergaven: 34
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan