komt het door het geheugen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

wskart

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
heey luitjes van helpmij:thumb:

ik heb een probleem met m'n geheugen en met m'n videokaart.
als ik call of duty 4 speel dan verander ik de graphics naar 1440 keer 900
en dan loopt ie kompleet vast tijdens het spelen.:confused:
maar als ik hem op 640 keer 480 zet (in het spel) dan loopt ie totaal niet fast.
ik heb een ati radeon 9600/x1050 series videokaart en ik heb 512 mb geheugen ddr 400 mhz
kan mijn videokaart het niet aan of moet er meer geheugen in (geheugen is al bestelt)
ik heb de driver in de taakbalk van ati rechtsonderaan bureablad al op 1440 x 900 gezet...

kan iemand mij helpen???;)

Beide, als je COD4 op zo'n hoge resolutie wilt spelen, moet je meer geheugen en een betere videokaart. Mintstens 1GB (als je vista draait 2GB) geheugen en je videokaart moet een Geforce 7800 of beter of een Radeon x1800 of beter zijn.

Laatst bewerkt:
Beide, als je COD4 op zo'n hoge resolutie wilt spelen, moet je meer geheugen en een betere videokaart.

hoi jopie

ok. er komt dan 1,5 gig in totaal bij ik zal dan weer ff kijken en als et niet gaat ga ik gewoon sparen voor een betere videokaart...
of gewoon de graphics veranderen naar iets lager.

Laatst bewerkt:
geheugen scheelt natuurlijk al een slok op een borrel, maar vergis je niet in de videokaart. Er wordt niet voor niets een 7800 aangeraden. En je procesor natuurlijk... volgens de beschrijving zou het met een vlotte P4 moeten kunnen, maar verwacht er niets van.... dual core is echt geen luxe.

Minimum System Requirements :
Processor: Pentium 4 2.4 GHz or faster / AMD64 2800+ or faster
Memory: 512 MB RAM (XP) or 768 MB RAM (Vista)
Video Card: GeForce 6600 / Ati Radeon 9800Pro or better
Hard Drive: 8GB

Recommended System Requirements :
Processor: 2.4 GHz Duo Core or faster
Memory: 1.0 GB RAM (XP) or 2.0 GB RAM (Vista)
Video Card: GeForce 7800 / Ati Radeon X1800 or better
Hard Drive: 8GB

je hebt dan ook een andere kaart nodig.

cod4 vraagt bij hogere prestaties om een shader3.0 kaart en die heb je niet

hier kun je ff een test doen
http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest

en hoe zit met je processor?

de processor is een intel pentium 4, 3000 mhz (15x200)
moet dus wel kloppen.
maar..... kan een nvidea videokaart wel op een p4p800s moederbord?? volgens mij moet er een ati in want die driver heb ik..??

Laatst bewerkt:
de processor is een intel pentium 4, 3000 mhz (15x200)
moet dus wel kloppen.
maar..... kan een nvidea videokaart wel op een p4p800s moederbord?? volgens mij moet er een ati in want die driver heb ik..??

tuurlijk kan een nvidea erop.

moet je ook daar de drivers van installeren en die van ati eraf

en kan ik gewoon de oude ati radeon er uit halen en er een nieuwe inzetten of moeten er allemaal installaties ongedaan worden gemaakt??

kaart eruit
nieuwe kaart erin
juiste drivers installeren.

maar dat is ff kort gezegd.

tuurlijk kan een nvidea erop.

moet je ook daar de drivers van installeren en die van ati eraf

de drivers gaan er makkelijk af en nvidia is geen probleem dus ik kan m er dan zo in stoppen zonder dat ik de videokaart moet installeren??:confused:

dat lukt zeker wel

mag geen probleem zijn nee.

let wel op dat als je naar een andere kaart gaat kijken dat je er een met een agp aansluiting neem

en iendien een een wat betere kaart neemt dat daar ook een voeding aansluiting op zit
en dan is dus van belang dat je voldoende voeding hebt..

mag geen probleem zijn nee.

let wel op dat als je naar een andere kaart gaat kijken dat je er een met een agp aansluiting neem

en iendien een een wat betere kaart neemt dat daar ook een voeding aansluiting op zit
en dan is dus van belang dat je voldoende voeding hebt..

ik heb nog nooit gehoord van een videokaart met een aansluiting voor je voeding
bedoel je met alle stekkertjes die uit de voeding komen aan de binnenkant??

er zijn kaarten die een aparte voedingsaansluiting nodig hebben.

tegenwoordig al(bijna) standaard

er zijn kaarten die een aparte voedingsaansluiting nodig hebben.

tegenwoordig al(bijna) standaard

oooh...

dan zou ik dus nieuwe voeding moeten hebben.
dan hou ik het wel bij kaarten zonder aansluiting(als die er nog zijn)

nog bedankt allemaal

vraag opgelost bedankt voor de erg snelle reacties :P

Laatst bewerkt:
je hoort mij niet zeggen dat je een nieuwe voeding nodig hebt hoor!!
je hebt er toch al 1;)

zonder aparte voeding....? Doe geen moeite, dan kom je in een GeForce 8400 of een Ati 2350 en daar heb je niks aan. Kan je nog beter houden wat je nu hebt

kijk... een goede videokaart met DirectX10 en Pixel Shader 3.0, dan heb je het al snel over een GeForce 8600 of een Ati 2900, of nog beter.... een GeForce 8800 of Ati 3850 of 3870. Die kaarten gebruiken veel stroom, en dat is niet zo raar, want ze moeten flink werken. Gevolg is dat ze niet alleen stroom trekken uit een AGP of PCI-e slot, maar ook extra voeding nodig hebben. Die komt rechtstreeks uit de centrale voeding van je pc. Daar hangt een hele bos spaghetti aan met verschillende stekkertjes, en daarvan plug je er ééntje aan je nieuwe videokaart. (laat je niet afschrikken, dat is zó simpel dat mijn oma het zou kunnen...)

Waar je even op moet letten, is dat de voeding van je pc dat wel aankan. Anders trekt de hele boel zoveel vermogen dat je hele pc ermee stopt. Reken erop dat je voor een 8600 minimaal een 300 watt voeding nodig hebt, voor een 8800 zit je al snel op 600Watt

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
alle drie niet want je zit met een agp slot.

je kiest nu drie kaarten met een pci-e aansluiting

welk budget heb je?

en zou je op je voeding willen kijken hoeveel watt ie is en eventueel welk merk.
(kast los en op sticker op je voeding kijken)

je zou eerder is zoiets terrect komen
http://www.electronicagigant.nl/info.asp?id=1441

Laatst bewerkt:
alle drie niet want je zit met een agp slot.

je kiest nu drie kaarten met een pci-e aansluiting

welk budget heb je?

en zou je op je voeding willen kijken hoeveel watt ie is en eventueel welk merk.
(kast los en op sticker op je voeding kijken)

je zou eerder is zoiets terrect komen
http://www.electronicagigant.nl/info.asp?id=1441

dat zou wel een goeie zijn en duurder dan dat moet t niet worden.
maar kan die wel op een moederbord met ddr want er staat ddr2 en dat heb ik niet???

maar toch bedankt:thumb:;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan