kon eerst de computers niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

j.a.m.claassen

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2002
Berichten
74
Desktop met XP prof, notebook met XP home. Netwerkverbinding via USB-USB kabeltje. Voor de driehonderdste keer geinstalleerd. Netwerkomgeving aanklikken (je ziet dan al die gedeelde mappen) en op beiden "zoeken naar computers" De ene comp vond alleen zichzelf, de andere vond niemand en liep vast. Op een gegeven moment met rechtermuisknop netwerkomgeving aangeklikt en daar kon ik de andere computer zoeken op naam. Ik vond deze binnen enkele seconden. Hoe kan het dat in het eerste geval je niets vindt en de comp ook nog vastloopt. Is de verbinding pas gelegd als de comp aangeeft dat hij de andere gevonden heeft of ook voordat je de andere comp hebt gevonden?
groetjes

Jeff
 
Gebruik je wel een speciaal netwerk-USB kabeltje?
 
Natuurlijk. Een gebruik een kabel van sitecom en ik heb de laatste driver gedownload. Men maakt reklame met een netwerk in een handomdraai, maar dat kun je wel vergeten. Het heeft mij minimaal 40 uur gekost. Het vervelende is dat je niet goed kunt zien of je aansluiting hebt.
Jeff
 
Zou toch de netwerkinstellingen nog eens goed bekijken, waarschijnlijk heb je toch ergens een verkeerde instelling staan.
Devies is een voor een nakijken en dan is waarschijnlijk het probleem opgelost.

Mvg Sigma
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan