kon fixatie niet uitvoeren ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

skillet

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2004
ik heb geprobeerd om de inhoud van windows xp professional sp2 vanaf mijn harde schijf op cd te branden maar dan krijg ik de melding die hieronder in de bijliage staat
weet iemand wat ik hieraan kan doen?

alvast bedankt

Bijlagen

• brandproces mislukt.jpg
    brandproces mislukt.jpg
    28,9 KB · Weergaven: 32
Heeft niets met Windows te maken maar met de hardware waarmee je brandt:

of de CD is niet helemaal jofel of de brander heeft een firmwareupdate nodig of is defect.

Probeer eerst eens een andere CD / merk CD.

ik bedenkt me net dat het ook iets te maken zou kunnen hebben met de naam die ik de cd geef heb ik wel eens gehoord.
zou het helpen als ik de cd: WXPVLK_NL_SP2 noem?

het is al gelukt met een andere cd :D en heb voor de zekerheid ook die naam maar gebruikt

hmm toch nog iets niet ok aan die cd :(
het is namelijk geen bootable cd, hoe kan ik die maken?

ik vrees dat ik toch nog wat hulp nodig heb, als ik dat hier tenminste mag vragen.

op dit topic dat je me gegeven hebt staat dat ik network servicepack 1 moet downloaden, maar de versie van windows die ik wil branden heeft al sp2 standaard erin zitten, dus kan ik deze stap dan overslaan? en zo ja hoe maak ik dan de iso? want de versie die ik wil branden staat in een map op mijn harde schijf en niet op cd?

verderop in het topic staat ook dat je "Microsoft Corporation.img" moet rippen. Zou ik die ook van mijn windows xp professional (zonder sp2) kunnen rippen. die staat namelijk wel op cd of verschilt dit bestandje?

Laatst bewerkt:
Zelf vind ik deze uitleg ook duidelijk http://www.opstartdisk.nl/Maakdisk/Bootcd_nero.asp

Ik hoop dat het werkt.

Lijkt me dat je het zo moet doen:

bootable%20cd%20maken.jpg

Laatst bewerkt:
volgens mij gaat het op die manier wel lukken maar dan weet ik alleen nog niet welke naam ik die cd moet geven.

de naam die mijn windows xp professional (zonder sp2 dus) is WXPVOL_NL maar ik weet niet welke naam de windows xp professional mét sp2 heeft.
heeft iemand soms die cd en kan die mij zeggen welke naam die cd heeft?

Bij mijn weten maakt het niet uit welke naam je de cd geeft toch? Ik heb er in ieder geval nooit van gehoord.

ik geloof dat het gelukt is. het opstart scherm verschijnt in iedergeval tijdens het opstarten van de computer. maar ga hem voorlopig nog niet installeren dus zal pas echt weten of ie het doet als ik hem op m'n computer zet.

Hier in ongeveer 1/3 v/d pagina staat dit kadertje met namen. Heb je daar iets aan?

Windows XP Pro Retail = WINPFPP_NL
Windows XP Home Retail = WINHFPP_NL
Windows XP Pro Upgrade = WINPCCP_NL
Windows XP Home Upgrade = WINHCCP_NL
Windows XP Pro OEM = WINPOEM_NL
Windows XP Home OEM = WINHOEM_NL
Windows XP Pro Corperate versie. = WINPVOL_NL
Windows XP Home Corperate versie. = WINHVOL_NL

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug