marionneke
Gebruiker
- Lid geworden
- 8 sep 2000
Hoi, ik wil graag een digitale camera kopen (mijn oude is nl. stuk) Ik ben gewend om veel foto's te maken, maar de meeste daarvan zijn foto's die ik op mijn website zet of via e-mail verstuur. Maar ook vind ik het belangrijk dat wanneer ik de foto's zelf uitprint (heb een HP 2210 officejet) of naar bijvoorbeeld de HEMA fotoservice stuur dat ze er dan duidelijk uit komen. Ook bij eventueel vergroten van foto's (A5 of A4 formaat) Maar dat laatste heeft voor mij weer geen prioriteit.
Nu vroeg ik mij af... wat wordt nou bedoeld met dat aantal pixels... Ik hoor veel over minimaal 3 miljoen pixels nemen, want dan zouden de foto's scherper zijn. Maar ik hoor ook weer dat bij 2 miljoen pixels de foto's ook scherp en duidelijk genoeg zijn.
Dus mijn vraag is of het aantal pixels nou echt zoveel uit maakt?
Mijn voorkeur gaat uit naar een HP 320 (want die hebben ze ook net gekocht voor te gebruiken op mijn werk, dus dan heb ik dezelfde thuis, lekker makkelijk...) of de HP720, mooie camera, wat meer mogelijkheden (o.a. Zoom bereik) en meer pixels (maar wel iets van 200 euro duurder.) Ook Fuji heeft een 2-tal mooie camera's die mijn voorkeur genieten.
Wie kan mij advies geven?
Nu vroeg ik mij af... wat wordt nou bedoeld met dat aantal pixels... Ik hoor veel over minimaal 3 miljoen pixels nemen, want dan zouden de foto's scherper zijn. Maar ik hoor ook weer dat bij 2 miljoen pixels de foto's ook scherp en duidelijk genoeg zijn.
Dus mijn vraag is of het aantal pixels nou echt zoveel uit maakt?
Mijn voorkeur gaat uit naar een HP 320 (want die hebben ze ook net gekocht voor te gebruiken op mijn werk, dus dan heb ik dezelfde thuis, lekker makkelijk...) of de HP720, mooie camera, wat meer mogelijkheden (o.a. Zoom bereik) en meer pixels (maar wel iets van 200 euro duurder.) Ook Fuji heeft een 2-tal mooie camera's die mijn voorkeur genieten.
Wie kan mij advies geven?