Koopadvies Spiegelreflex Camera

Status
Niet open voor verdere reacties.

johan56

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 apr 2007
Ik ben van plan een spiegel reflex camera aan te schaffen. Ik was benieuwd naar wat nu een goede camera zou zijn. Bijv Een Canon of een Nikon. Iemand wat goed koop advies voor me?

Hoi,

A100 sony bijvoorbeeld, kun je minolta lensen met A bajonet op gebruiken.

Maar canon zou ook ook goed zijn zoals de 400..

Groetjes, Dj Viper

Koopadvies geven is altijd moeilijk.
Veel factoren zijn bepalend, lees zelf eens een zooitje reviews door, dan kun je zelf een oordeel vellen.
Ik kan bijvoorbeeld wel zeggen dat je een Canon moet kopen omdat dit gewoon de beste camera is, maar dan krijg je een eindeloze welles/nietes discussie. ;) :)

Ik vind de de zoomlenzen die je wilt gebruiken nog belangrijker dan de body.

de beste camera zijn.

1 Pentax K100D

2 Nikon D40

3 Canon 400D

Zie computer Idee vanaf 16 april.

Hoi,

Hmm.. computer idee test...

Zou ik al niet eens van uitgaan, is persoonlijk...

En zet daar de A100 ook maar bij, dan heb je zobeetje de gelijken op een rij..

Heb zelf verschillende testen gelezen, maar het vreemde is dat als er in een engels blad een test staat, staat ie de volgende maand in een nederlandse blad...

Groetjes, Dj Viper

Ik heb onlangs een cursus gehad van een professionele fotograaf, en zelfs hij zegt dat iemand niet kan zeggen wat de beste camera is. Je moet zelf van tevoren goed bedenken wat je ermee wilt.
Wil je bijvoorbeeld veel uitvergrotingen maken? Neem dan minsten 6 mp. Wil je dit niet, neem dan genoegen met een 3 of een 4 mp.
Ik zelf heb een Olympus E400. Deze heeft 10 mp, heel veel mogelijkheden en is lekker licht en klein. Ik ben een vrouw en heb niet van die grote handen, dus de handgreep van een spiegelreflex camera is al snel te groot voor mij. De E400 heeft maar een heel klein handgreepje. Ook wil ik hem makkelijk met me mee kunnen nemen, en wil dus niet zo'n grote en zware camera.

Dit zijn allemaal dingen die je voor jezelf op een rijtje moet zetten. Wat ik je ook aan kan raden is om eens naar een goede onafhankelijke fotograaf te gaan (geen Combi o.i.d.) en daar advies te vragen. Zij laten je vaak wat verschillende camera's vasthouden en proberen, en als je een goede verkoper hebt, zoals ik had, proberen ze je niet de duurste te verkopen. Ze opperden voor mij eentje die bijna de helft goedkoper was, maar die had minder functies en een ingewikkelder menu. Ik zou beginnen bij de fotograaf en als je dan een paar gezien hebt, kun je die altijd vergelijken op Internet (kieskeurig.nl bijvoorbeeld).

Succes!

Ik heb onlangs een cursus gehad van een professionele fotograaf, en zelfs hij zegt dat iemand niet kan zeggen wat de beste camera is. Je moet zelf van tevoren goed bedenken wat je ermee wilt.

En dat is eigenlijk het enige goede antwoord.
Om diezelfde reden heb ik dus gekozen voor een Fuji S9500, bewust geen spiegelreflex maar één met een multifunctionele vaste lens omdat ik het 'zeulen' met lenzen zat was, ook weer een persoonlijke voorkeur.

Als je geld zat hebt kun je één 22-300 lens kopen... Maar dan moet je geld zat hebben :D.

Voordelen van spiegelreflexen
1. Meer controle (instellingen)
2. Minder tijd tussen indrukken knop en maken foto
3. Mooiere dieptescherpte

Nadelen
1. Vaak meerdere lenzen nodig
2. Geen filmpjesmogelijkheid
3. Duur

Conclusie: Koop een spiegelreflex :D.
Ze geven vaak gewoon mooiere foto's.
Ik heb lang met en 300D gehad. Heb hem net verkocht en gebruik nu een Fujifilm Finepix S5000, als overbrugging. Want er komt een 20D. Ik zou gelijk met een 'dikkere' beginnen.
Merken als Sony en HP neem ik niet serieus, voor mij moeten het per sé fotomerken zijn. Voor mij Canon of Fuji, maar Nikon is ook vaak de moeite waard. Van Olympus of Minolta heb ik weinig gezien dat indruk werkte, helaas...
Panasonic heeft de laatste tijd leuke niet-spiegelreflexen. Maar ik zou toch voor een SLR gaan :). Je mist gewoon het analoge gevoel.
En aangezien mijn huis vol bandrecorders, platnespelers, buizenversterkers en oude engelse luidsprekers staat, kun je concluderen dat ik nogal analoog minded ben. Maar video en foto doe ik digitaal :D

Als je geld zat hebt kun je één 22-300 lens kopen... Maar dan moet je geld zat hebben :D.

Voordelen van spiegelreflexen
1. Meer controle (instellingen)
2. Minder tijd tussen indrukken knop en maken foto
3. Mooiere dieptescherpte

Voordeel
1. Niet waar, de Fuji S9500 heeft zeker zoveel instelmogelijkheden op dezelfde wijze.
2. Ook niet waar, S9500 heeft een vertaging van minder dan 0,09 sec
3. Ook niet waar, dat ligt geheel aan de kwaliteit lens.

Bovendien, de s9500 heeft al een goede 28-300 lens, lekker makkelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan