kop 2, 3 enz komen niet in zicht bij reeds opgemaakte tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

catherinebe

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2012
Ik heb een cursus aangemaakt van 60 bladzijden, waarbij ik handmatig alle titels en ondertitels heb opgemaakt.
Nu wil ik een inhoudsopgave maken (in Word 2007). Daarvoor moet ik een stijl toevoegen aan die titels, de zogenaamde 'koppen'. Ik kan helaas slechts alleen aan kop 1.
Ik heb al in het rond gelezen, en het klopt dat kop 2 automatisch in zicht komt als je kop 1 hebt aangeklikt (en zo verder). Ik heb dat uitgeprobeerd op een nieuw document. Dan werkt het prima.
Als ik het echter op mijn bestaande document uitprobeer, dan gebeurt er niks!
Ik heb die koppen wel nodig, omdat de inhoudsopgave zich blijkbaar daar op baseert. Een nieuwe, eigen kop maken, met een eigen naam, is dus ook geen optie?

Iemand die mij kan helpen?
Bedankt alvast!

Wellicht deze even lezen. Hier gaf ik antwoord op LauB. Je kunt niet inhaken in zijn vraag, maar dat begrijp je wel. Misschien is dit ook wat voor jou. Klik

Succes ermee.

Eigenlijk snap ik de vraag niet helemaal. Want Kop2 is heus wel zichtbaar zonder dat je eerst Kop 1 gebruikt. Ik leid er wel uit af dat je verkeerd bezig bent geweest, door eerst met de hand je tekst op te maken. Want dat is niet alleen een hoop werk, het is ook nog eens overbodig als je later een inhoudsopgave wilt maken. Koppen opmaken doe je (zoals je nu ook weet) inderdaad met Stijlen. Die kun je tijdens (of achteraf) heel simpel toepassen op je tekst met sneltoetsen: <Ctrl>+<Alt>+<F1> voor Kop1, <Ctrl>+<Alt>+<F2> voor Kop2, <Ctrl>+<Alt>+<F3> en zo voort. Standaard zijn de koppen zo ingesteld in Word dat Kop1 t/m Kop 3 wordt gemarkeerd voor de inhoudsopgave. Wil je een inhoudsopgave genereren dan is het dus simpel je tekst opmaken met de sneltoetsen, en als je klaar bent: inhoudsopgave genereren!

Bedankt voor jullie snelle reactie.

Manama, knappe cursus! Helaas was ik al zover als wat ik daar lees. Ik vind er dus geen antwoord voor mijn probleem...

OctaFish, kop 2 komt wel degelijk niet in zicht (ik heb ook gescrold om de overige te zien, en ook daar dus niet te zien). Ik ben inderdaad verkeerd bezig geweest door eerst met de hand mijn tekst op te maken. Ook de sneltoetsen werken bij mij niet. vb. CTRL + ALt + F1 geeft bij mij een venster voor systeeminformatie...
Ik zit dus nog steeds met de handen in het haar.

Is het in dit forum mogelijk om een bestand aan je tekst toe te voegen? Dan zouden jullie het via die weg eens kunnen bekijken?

Weer proberen. Klik hoofdstuk 27. Je kunt de mogelijke koppen namelijk ook instellen in een opmaakprofiel.:shocked:

nu met bijlage

Had ik ook al geprobeerd, Manamana. Maar ik krijg gewoon nergens kop 2 en volgende te zien.
Ik heb nog meer cursuspakketten die oorspronkelijk met de hand waren opgemaakt, en die heb ik moeiteloos kunnen omzetten naar die koppen. Het is dus niet dat ik niet weet hoe het moet. Maar met dit ene document lukt het gewoon niet?!

Ik voeg een heel verkorte versie van de cursus toe in bijlage (aangezien ik niet boven de 100 kb mag komen, heb ik alle afbeeldingen verwijderd, en slechts enkele titeltjes behouden). Als jullie er zin in hebben, open het eens en kijk eens of de koppen bij jullie wél tevoorschijn kunnen gehaald worden. Ik ben benieuwd!

Bedankt alvast!

Catherinebe

Bekijk bijlage cursus TEST.doc

Manamana, tudu tududu!

Goed zeg! Ik kan weer verder nu. Bedankt!
...en mag ik je ook vragen hoe je dat voor mekaar hebt gekregen?

Tadatada. Ik schrok erzelf van. :) Ik zal even wat bijlage erbij doen. En uitleggen hoe ik dat gedaan heb. Eerst dus naar Stijlen, dan vouwt het schermpje uit, dan opties en zo verder. Vinkje geplaatst. Die miste je kennelijk. ;) Helemaal tevreden hoop ik.

caterine1.JPG
caterine2.JPG

Fantastisch, dat is em! Ik ben helemaal tevreden.
Daar heb ik weer van bijgeleerd. Hè hè kan ik mijn cursus verder afmaken.

Toch geweldig, zo'n forum, en zo'n hulpvaardige mensen :thumb:.

Manamana, je hebt mijn eeuwige dankbaarheid!

Ik zal het nooit vergeten. Dat zijn nog eens leuke reacties. Zou je verder a.u.b. in je eerste vraag dit item als opgelost willen zetten, dan kunnen anderen hier ook nog wat lering uit trekken. En ik lees tussen de regels door dat je wel humor hebt. Weet je wat een Manamana is. Klik. Afkijken tot het eind he. :D ;) Klik

Ja, ik had al gauw door vanwaar je nickname kwam (dat in tegenstelling tot het koppen-mysterie :confused:), vandaar mijn poging om het deuntje aan te vullen met tudu tududu :p.
Maar nu weet ik nog niet wat een Manamana is. Maar who cares, he ;).

tot een volgende keer!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan