Kopen of niet? Valt dit systeem nog te verbeteren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remi321

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2010
Even een systeempje op Azerty samegesteld, en nou vraag ik me af of hier nog iets aan verbeterd kan worden in de richting van meer kwaliteit zonder dat het duurder word, of zelfs goedkoper. Naar mijn eigen idee is dit pakket goed samengesteld, maar of het beter kan weet ik niet, aangezien ik geen grote hardware-detail kenner ben.

Dit is wat ik heb samengesteld op Azerty, en daar komen natuurlijk nog een behuizing, dvd speler, harde schijf en OS bij. Maar deze onderdelen ga ik van mijn oude computer gebruiken om kosten te besparen.

ik kan je nu al vertellen dat die voeding veeeeel te zwaar is
met 500w zit jij al goed!

Voeding mag dan te zwaar zijn, maar wat als ik ooit wil upgraden naar een betere videokaart? Of zal ik met deze kaart tevreden zijn om spellen uitermate goed te spelen, zoals MW2 en GTA4?

zelfs dan nog zit je veeeel te zwaar
HD5870 kan makkelijk een 500w voeding gebruiken

als je 850w voeding wilt hebben kun je de HD5870 in crossfire draaien

ik raad dit aan
klik

en anders een 600w voeding
maar 850w is een beetje overdreven

Laatst bewerkt:
Waarom staat er dan dat ik een 600 watt nodig heb voor een HD5870 als jij me nu verteld dat het 100 watt minder kan zijn? :shocked:

@ mrmusic 2 naarboven: aias, behuizing, dvddrive, hdd, en os komen uit mn oude pc.
@ mrmusic hierboven: Eh ja, dat zie je toch. En ik vraag wat ik aan mn systeem kan verbeteren. Niet wat er in zit. Dus als je iets beters weet, stuur het dan ff want hier schiet ik niet veel mee op :P

Laatst bewerkt:
@ mrmusic 2 naarboven: aias, behuizing, dvddrive, hdd, en os komen uit mn oude pc.
@ mrmusic hierboven: Eh ja, dat zie je toch. En ik vraag wat ik aan mn systeem kan verbeteren. Niet wat er in zit. Dus als je iets beters weet, stuur het dan ff want hier schiet ik niet veel mee op :P

Kort lontje????

Ik zou inderdaad een andere voeding kiezen, een 600W A merk is goed genoeg en scheelt je een hoop centjes

En zou tevens geen micro-atx, maar normaal atx moederbord nemen

um mrmusic

hij gaat een oude kast gebruiken
daar kan dus geen atx mobo in

Nee, gaat om de afmetingen van je kast.

Voordeel van een normaal ATX bord is dat alle te plaatsen hardware wat meer ruimte heeft, en dat je meer verschillende aansluitingen en sloten hebt meestal..
Een micro-atx bordje past WEL in een normale ATX kast, andersom niet.

Ik heb 2 kasten hier die ik zou kunnen gebruiken. Afmetingen in BxLxH:
17 x 42 x 39 centimeter
en 16 x 45 x 44 centimeter
gemeten vanaf de buitenkant, dus een aantal centimeter kleiner voor het moederbord. Toch micro ATX of gaat een normale ATX passen?

beide kasten zijn dus towers
hoogte is groot

kun je voor de zekerheid een foto maken aan de binnenkant?

lijkt mij sterk ik heb een kast die ook zon groote heeft en daar past geen atx in!

en er is niks mis met zeker zijn
gewoon foto maken en plaatsen

Laatst bewerkt:
Foto kan ik wel maken, maar dat zal pas vanavond laat zijn. Heb momenteel geen fotocamera bij de hand.

De 2de behuizing die ik poste heeft trouwens een MicroATX mobo als ik hem opmeet. Het moederbord heeft een ruimte van 29 CM breed en 34 CM hoog, en het moederbord is rond de 7 centimeter lager dan in totaal zou kunnen, dus ik schat mijn moederbord dat ik nu gebruik op 28x27 CM. Of valt dat buiten de MicroATX afmetingen?

Ik kan verder geen gegevens over dit moederbord vinden, maar van de andere computer kan ik dat wel. Dat is een ASUS Benicia, wat een microATX is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan