• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

koperen uit een dialoogscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

mulder-x

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 okt 2005
Wie weet mijn vraag te beantwoorden?

Ik heb in Excel een database gemaakt waar ik een aantal grafieken kan bekijken
Dit werkt allemaal goed dus wilde ik kijken of ik de invoer van de gegevens wat kan optimaliseren
Hierop heb ik een dialoog blad in mijn Excel bestand toegevoegd welke automatische opstart als ik het bestand open
Hierin geef ik een aantal vinkje welke overgenomen worden in de database
Maar ik heb ook een aantal invoervakken gemaakt waar getallen of tekst in gezet kan worden deze weet ik niet naar het andere bal te kopiëren waar de database staat
:confused:

Bijlagen

Excel 5 onder Office 95 zo te zien...
Ik zie dat je voorbeeld vier keer gedownload is, maar waarschijnlijk worstelen we alle vier met dezelfde vraag: we weten niet of onze inbreng compatible is. Excel 97 en 2000 geven al problemen, dus zal dat met 95 vast en zeker ook zo zijn.
Of praat ik te snel voor mijn beurt?

ik werk met office 2000 dus ik denk dat het ook excel 2000 is
begrijp ik het goed dat je mijn bestandje niet kan openen door een versie conflict?
het zou kunnen omdat ik al met een macro werk en dan moet je je beveiliging op gemiddeld hebben staan
bij het opstarten van het bestandje krijg je dan een vraag of je macro toestaat of niet
hoop dat je hier wat aan hebt

Niet elke vogel is een mus...

Beste Mulder,

Je hebt, voor mij heel bijzonder om te zien, een dialoogvenster gemaakt in een werkblad. Alle objecten op dat werkblad hebben onmogelijke namen, die je slechts met veel moeite kan uitlezen.

Mag ik het hardop zeggen: dit is geen dialoogvenster, maar een grijs vak met formulierobjecten. Als je echt een dialoogvenster wilt, zul je opnieuw moeten beginnen.

Wat is dan wel een dialoogvenster. Neem even een paar dagen de tijd en volg mijn on-line cursus 'Dialoogvensters maken in Word en Excel':
http://www.femda.com
In de rechterkolom vind je een link naar de on-line cursus.

Veel succes.

Re: Niet elke vogel is een mus...

Geplaatst door femda-punt-com
Mag ik het hardop zeggen: dit is geen dialoogvenster, maar een grijs vak met formulierobjecten.

Dit is wèl een dialoogvenster. In Excel V was dit de manier om dialoogvensters aan te maken, VBA stond tien jaar geleden nog in de kinderschoenen en er was sprake van een schemergebied tussen Lotus123 macro's, die van Excel IV en Visual Basic for Applications zoals we dat nu kennen. Als je dat niet hebt meegemaakt, is dat natuurlijk niet erg, alleen zou ik wat voorzichtiger zijn met het promoten van je eigen cursus omdat nu blijkt dat jij er zelf niet al te veel van weet.

Jan, wil je nieuwe gegevens boven in het werkblad ingevoegd hebben, of onderin?

moon
(die van februari 1994 t/m augustus 1995 Windows 95-, MSN- en Office 95 beta tester was)

Excel 5

Beste Mooncrawler,

Je hebt gelijk, in Excel 5 was dit de manier. En voor achterwaartse compabiliteit is het nog steeds mogelijk om op deze manier een dialoogvenster te maken.

Duik in VBA, leer daar dialoogvensters maken, en je hebt alle controle over de objecten die je voor ogen staan.

Met vriendelijke groet,
Frits Egmond

(die al met Excel werkte toen het pakket alleen nog maar in een Mac-versie verkrijgbaar was ;-)

Laatst bewerkt:
Uit bijgesloten spreadsheet is de oorspronkelijke dialoog verwijderd en vervangen door een VBA-form. De bovenste rij gegevens (Ordernummer t/m Opmerkingen) worden ingevuld na een klik op de knop invoeren. Met het stukje code wat daarvoor zorgt, moet het vast lukken om de rest van het werkblad zelf af te maken.

moon

Bijlagen

Hoi moon en frits,

Ja jullie zullen inderdaad gelijk hebben dat dit niet de goede manier is
Het is inderdaad voor het eerst dat ik met Excel iets meer doe dan allen maar een rijtje optellen of een cel overnemen naar een andere cel.
Bij toeval om een extra blad in te voegen kom ik de dialoogscherm tegen en ben er mee gaan experimenteren (ik vond het zelf al heel wat ) maar liep aan alle kanten vast

Ik ben ook heel blij dat jullie me op weg willen helpen en ga me de komende dagen is verdiepen in de cursus welke frits aanbiedt op zijn site
En even goed kijken hoe de opzet van moon is

:thumb:

Je weet heus wel dat ik je complete applicatie wil en kan bouwen, maar dan moet je dat ook zeggen.

In het verstuurde spreadsheet laat ik bewust dingen achter... Zoek het zelf maar uit!

Maar Jan, als het je echt niet lukt, dan doen we natuurlijk ook de rest.

Hoi moon,

Nee, geloof me ik wil het zelf graag ontdekken en ik vind het leuk om het zelf te maken
Maar zoals ik al zeg ik ben een beginneling dus heb soms wat tips nodig

en na het openen van je opzet heb ik in een deuk gelegen toen ik het logo van heras erin zag staan
de allereerste opzet heb ik ook al van heras oirschot gekregen (klein wereldje)

en als ik er niet uitkom doe ik graag weer een beroep op jullie maar ga het eerst zelf proberen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan