kopiëren cd-rom

• Onderwerp starter Onderwerp starter viv
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

viv

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2002
Misschien een domme vraag maar... wie kan mij zeggen hoe ik een kopietje kan maken van een spelletjes cd. Heb programma Nero 4.0.5.5
In het linkermenu staat o.a. cd rom (iso)/cd audio/cd mode mixte/copie cd/cd rom (boot)/(hybride)/udf/udf/iso
Wat betekent dat allemaal juist ?
Audio kan ik maken en data cd's... maar al de rest is chinees voor mij....
(gebeurt dit hetzelfde als voor een audio cd ? en welke cd dien ik daarvoor te kopen ?) Alvast bedankt voor een antwoordje !

ik ga er vanuit dat je een legale versie van Nero hebt. Begin maar eens met een update naar Nero 5.5.10.42 en dan praten we verder.................. (als je er niet zou komen met 5.5.10.42)

Maar los van de versie, Nero is niet het meest geschikte progje om een kopie voor eigen gebruik te maken. De beveiliging van vele games blokkeert het maken van een kopie binnen Nero. Bijv. CloneCD is daar veel beter in.

Laatst bewerkt:
bedankt voor je reactie.
Hoe kan ik dat doen een update maken ? Nero (+ Windows en al de rest)was in de computer geïnstalleerd als ik die heb aangekocht (alles is ook wel in het frans...).
Je ziet ik ben geen genie in die dingen...

OEPS ... denk da'k iets uitgespookt heb... Nu heb ik Nero geupdate 551054 maar als ik dat opstart vraagt men het serial number in te vullen "that came with your Nero cd". (en ik heb geen cd daarvan) (bij de computer was wel een rescue disk gevoegd).
En de vroegere Nero die op m'n computer stond vind ik nu niet meer terug.
Aï, aï wa heb ik nu gedaan !!....
help, help

ik / we horen wel of het NU opgelost is.................. ?

btw. als er ooit een "echte" ramp gebeurt en je moet je pc opnieuw "inrichten", waar haal je dan je serienummers vandaan ?

Hartstikke leuk dat je 'm geinstalleerd en wel gekregen hebt, maar ik zou toch ff bij de "afleveraar" naar wat serienummers informeren................

Enorm bedankt. Ga het straks proberen (moet helaas weg binnen 15 minuutjes). Ja, is me een tijdje geleden overkomen. Heb hier wel 2 cd's Master 1 en Master 2 en dan die recovery disk (Packard Bell computer). Heb Windows toen helemaal opnieuw moeten installeren (via die 2 cd's). Van Windows 98 en Word 2000 was er wel een boekje bijgevoegd met de certificaatnummers.
Heeft een week geduurd eer ik m'n computer terug aan de praat kreeg !!
Laat je zééééker iets weten !!

Nero werkt terug !!!! (nieuwe versie). Of ik er nu zal in slagen om een kopie te maken van mijn cdroms is nog een andere vraag - dat probeer ik later wel. Maar wou je dit toch al laten weten !
Ontzettend bedankt hoor !!!!!

Wou je laten weten dat het gelukt is om mijn spelletjes op CD te zetten. (toch een paar, er zijn er die niet gaan : krijg bericht dat er een beveiliging is..).
Nogmaals ontzettend bedankt voor je hulp !!

voor die andere spelletjes heb je een progje nodig als bijv. CloneCd.
Het wordt niet meer gemaakt, maar je kunt het met een beetje speurwerk nog wel hier en daar vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan