Hoi Eric,
Om de laatste vraag eerst te beantwoorden, volg het stappenplan exact zoals het in mijn bericht staat.
Bij 1 staat: "
Jij selecteerd zelf de range en drukt op de copy knop."
Dus idd dit is dus iets wat je zelf moet doen dit is logisch want zo kun je variabele bereiken kopieren.
Vervolgens staat er exact wat de macro voor jouw doet. En dus ook hoe je hem na kunt maken.
Wat die knop betreft. Rechtermuisknop op werkbalk/aanpassen/opdrachten/macro's/macroknop op de werkbalk slepen/selectie wijzigen/en macro toewijzen. (dus bovenstaande code)
Maar het grootste probleem hier is dat ik met 2002 en 2003 werk en jij dus met 95 of 97!
Dus om jouw probleem op te lossen moet de code opgenomen worden in jouw eigen versie 95 deze zal dan wel in hogere versies werken. (andersom niet de vba taal veranderd continue)
Print dit topic uit en lees de stappen van het eerste bericht goed door.
Je moet gewoon thuis op jouw pjoeter het volgende doen.
Ga naar menu extra/macro/macro opnemen.
Nu start de recorder.
Kies op bestand nieuw, of op de nieuw bestand icoon. (dit is de eerste regel code welke een nieuw bestand opent)
Vervolgens druk je op de plakken knop. (deze heeft standaard de Allesplakken optie)
Daarna kies je bewerken plakkenspeciaal en vervolgens kies je kolombreedte plakken. (of wat je nog meer nodig denkt te hebben (opmaak of zo) kun je ook erbij opnemen))
Als laatste druk je op het blauwe vierkantje om de macrorecorder te stoppen.
Nu maak je de werkbalkknop aan zoals bovenaan beschreven.
Nu ga je de code testen.
Selecteer een te kopieeren bereik.
Druk op Copy
NU druk je op de nieuwe werkbalkknop.
Er opent zich een bestand en de selectie word gekopieerd.
Wanneer alles naar wens is gekopieerd ben je klaar en anders zul je de macro moeten verbeteren.
Voor hulp kun je hier terug komen of lekker zelf experimenteren met de recorder.
Dat was het!
Even voor de duidelijkheid bovenstaand verhaal en met name benamingen van menus e.d. hoeven niet overeen te komen in Office 95. (deze versie bezit ik niet)
Het is zelfs mogelijk dat daar geen recorder in zit. (kan het mij niet meer herinneren)
Hoe dan ook, als je de macro maakt in 95 dan zal hij altijd werken. altijd van onder naar boven werken met Officeprogrammeren.
Veel succes!
Pfffffffff, wat een verhaal zeg. :thumb: