Kopiëren items van Listbox naar Excelsheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

markmeijrink

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2009
Berichten
13
Beste,

ik heb momenteel twee listboxen. In Listbox1 selecteerd men items welke door een com. button in listbox2 geplaats worden. Vervolgens wil ik d.m.v. een com. button de gehele inhoud (van listbox2 dus) in een excelsheet wegschrijven. Hiervoor gebruik ik:

Private Sub CommandButton3_Click()
Worksheets("mijn soortenlijst").Select
Worksheets("mijn soortenlijst").Columns(1) = ListBox2.List
End Sub

Echter wanneer ik in het desbetreffende werkblad kijk dan (stel de lijst van Listbox2 bevatte 10 items) wordt vanaf A11 er #N/B geplaats. Hoe is dit te verhelpen?

Alvast (weer) bedankt!

M.v.gr. Mark
 
stap 1 verander selecteerd in selecteert.
stap 2 vermijd select en activate in VBA-code
stap 3 zorg dat het wegschrijfgebied even groot is als de weg te schrijven gegevens

Code:
Private Sub CommandButton3_Click()
  Sheets("mijn soortenlijst").cells(1,1).resize(Listbox2.listcount,ubound(Listbox2.List,2)) = ListBox2.List 
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan