• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kopiëren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

bascas

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2006
Hallo, ik wil graag een aantal cellen kopiëren maar excel maakt er telkens iets anders van. Het enig wat eigelijk zou moeten veranderen is het gedeelte van de formule wat na "verticaal zoeken" komt. Ik hoop dat het voorbeeld voor zich spreekt. Heb ook al " special plakken" geprobeert, maar dat helpt niet.

Alvast bedankt.:)
Bas

Bijlagen

Wat gaat er dan fout.
Met Plakken speciaal kun je ook alleen de waarden plakkken.

Laatst bewerkt:
Beste bascas,

Met de formule is niets mis, maar als je werkt met INDIRECT, dan moet het bronbestand open zijn wanneer er bijgewerkt moet worden (zoals bij plakken), of wanneer je het doelbestand opent.

Richard

Richard, de bronbestanden had ik open. HSV, het volgende gaat fout:
Als ik B& tot C13 kopieer, en dan plak in K7 maakt hij van dit:
Code:
=VERT.ZOEKEN($B$4;INDIRECT("'["&$B$2&".xls]Uren p.dg'!$A$4:$Z$150");KOLOMMEN($A:D)+1;0)
dit:
Code:
=VERT.ZOEKEN($B$4;INDIRECT("'["&$B$2&".xls]Uren p.dg'!$A$4:$Z$150");KOLOMMEN($A:M)+1;0)
. Het enige wat moet veranderen is B4 moet K4 worden.

Bas

Zo dan:
Code:
=VERT.ZOEKEN(B$4;INDIRECT("'["&$B$2&".xls]Uren p.dg'!$A$4:$Z$150");KOLOMMEN($A:$D)+1;0)

Deze staat in B7, kopiëren en plakken in K7.

Harry, ik begrijp je niet, als ik alleen B7 kopieer in K7, dan maakt hij er gewoon wat anders van. Sorry.

Die van mij is anders als die van jou die in B7 staat.
Let op de dollar-tekens.

Stom, stom en nog eens stom, lezen is ook een vak! Heel hartelijk bedankt.

Gr Bas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan