Kopiëren naar.. menu traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

mverlaan

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2001
Berichten
576
Hoi,

Windows XP Home

Als ik in het rechtsklik menu, met de cursor over het item "kopiëren naar..." ga, duurt het zeker 1 minuut voor het vervolgmenu met items open komt. Doe ik dit kort daarna weer, gaat het direct open. En na een tijdje weer dan kan het zo maar 2 á 3 minuten duren,

Nu wil ik proberen In de map "SendTo" snelkoppelingen weg te halen om de lijst korter te maken. Maar ik kan geen Sendto map vinden waar deze instaan.

Alle bestanden zichtbaar is aangevinkt.

In de map sendto van Eigenaar, Administrator, All Users, Default user niet.

Ondanks dat, werkt het kopiëren wel, naar de betreffende doelen.

Weet iemand hoe ik op een andere manier deze items uit mijn lijst krijg.

Ik heb geen virus en geen spyware op de PC.
 
Ik heb er ook last van... alle opties gaan redelijk snel, maar ik moet nog maar voorbij de kopiëren naar> knop gaan en hij blijft daar hangen en je kan dus wachten:D

Ik weet niet of je daar veel aan kan doen... wachten:(

James:)
 
Ik vind het alleen zo vreemd dat in niet enkele sendto map de snelkoppelingen van de items staan, die ik wil verwijderen. Dan zou ik weer nieuwe kunnen maken en misschien dat het dan wel vlot werkte.

Als ik nu een nieuwe snelkoppeling maak, in de sendto map, wordt deze wel aan het menu toegevoegd. Terwijl de oude vermelding ook blijft staan.

In het register kan ik ook niets vinden. van de oude koppelingen.
 
heel raar
aangezien je de map vind is ze niet verborgen meer
normaal moeten ze erinstaan
ben je wel ingelogd als beheerder
 
Die linkjes staan daar niet in. Ik heb het ook gecontroleerd en die standaardlinkjes staan vast (inderdaad) ergens in het register geplant...

Iets "Send to handler" achtigs, maar ik vind het niet :(

James:)
 
Ja ik ben ingelogd als beheerder administrator aar zie geenlinken.
 
Geplaatst door James007
Die linkjes staan daar niet in. Ik heb het ook gecontroleerd en die standaardlinkjes staan vast (inderdaad) ergens in het register geplant...

Iets "Send to handler" achtigs, maar ik vind het niet :(

James:)
op welke linkjes heb je het
bv ,kopieeren naar bureaublad,comprimeerde map ,enz
ik zie deze wel
 
is dat dat je bedoeld
 

Bijlagen

  • send to.jpg
    send to.jpg
    41,2 KB · Weergaven: 49
sendtocontexthandlers.gif


sendtocontexthandlers_2.gif


Ik mis er een paar hoor:confused:

James:)
 
sendto net als bestand openen gaat kijken naar de actieve verbindingen (netwerkmappings, usb apparaten etc.) zitten daar apparaten bij waarbij aanmelding vereist is, denk bijv. aan gmail drive, dan zal het systeem zich eerst gaan aanmelden, en dat duurt dus afhankelijk van het apparaat in kwestie eventjes. Kan er "onderwater" helemaal niet aangemeld worden (mapping naar extern apparaat wat op dat moment niet aan je PC verbonden is) duurt het nog langer.

Heb dit wel eens als ik netwerk mapping heb naar een pc in mijn netwerk die op dat moment uit staat. Ga ik dan bijv in een programma naar bestand openen, dan duurt dat een eeuwigheid. Start ik vervoglend die PC op, schiet ie daar pijlsnel doorheen.
 
Hoi, Michiel69

Ik geloof dat je helemaal gelijk hebt. Ik heb nu het volgende gedaan:

De koppeling desktop Loes (desktop van PC in een netwerkje) verwijderd, die kon ik wel vinden in de sendto map, en weer opnieuw aangemaakt. Vanaf dat moment komt het kopiëren naar... menu, direct open. Dit probleem is dus opgelost.

Maar er staan in het menu ook nog drie koppelingen naar mijn externe harde schijf en m'n USB memorystick, die ik in geen enkele sendto map terug kan vinden. Heeft dit iets te maken met USB? Ze werken wél goed.
 
Hoi,

Mooi dat het iig sneller gaat.

Heb je gekeken in c:\documents and setting\all users\~
of ~\default user\~

Of doe een zoekopdracht naar sendto.
Blijven ze er ook in staan als je de externe hdd en usbstick niet fysiek verbonden hebt?

gr.
Michiel
 
Hoi Michiel69,

Deze USB koppelingen staan in niet enkele sendto map in administrator, all users, default user, eigenaar en na sendto zoekactie in win32 syteemmap ook niet.

Maar koppel ik de externe usb hd en de meory-stick los van pc zijn zij uit het menu verdwenen, wat volgens mij lochisch is, want zij zijn niet meer beschikbaar.

Ik heb ook in het register zoekacties gehouden maar niets gevonden wat er op zou kunnen lijken. Ik dacht dat iets, wat in een of ander menu stond,. toch ook wel in het register te vinden was, maar niet dus.

Toch bedankt voor uw tips, mijn traag context-menu is wel opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan