kopiëren naar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zet de koppeling eens niet in je user maar in : C:\Users\Default\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\SendTo

Ja, vreemd. Bij mij staat die in C:\Users\Username\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\SendTo
Username is dan de accountnaam.

Ja, je hebt volledig gelijk, want er zijn meerdere mappen SendTo en dat is soms lastig. Bij mij staat dan weer C:\Gebruikers\Default... en zo blijft je bezig. Bij staat die als Mail-service(.MAPIMail) en die extensie staat ook onder de bestandstypen bij de 'app-instellingen'.

Bij mij ook in 'Gebruikers' hoor, maar dat is gewoon afhankelijk van de taalversie van je Windows en dat is bij TS blijkbaar Users dus heb ik zo geantwoord, om de verwarring te beperken.... Naar Gebruikers zou hij anders lang mogen zoeken hé ...
Naar die associatie van bestandstype en app. ben ik niet gaan kijken zelfs omdat ik ervan uitga dat Thunderbird of een ander programma zich wel deftig registreert bij de installatie.

Nu dus wachten op de TS, voor een reaktie ! ('t is zondag hé ...)

helaas Lange Pier, het werkt niet, heb uitgevoerd zoals op de site van Tim de Hoog beschreven staat.
ik heb nu onder Openen met de keuze staan om Thunderbird te openen, zo komt het gekozen bestand in de nieuwe mail als bijlage.

Heb je die eerste link van Windowscorner wel ingekeken want daar staat hoe je dat zelf aan kunt passen.

Dat zeg je dan wel zo, maar er is wel degelijk verschil in inhoud van die mappen bij mij. En de zoekmachine geeft ook de mappen afzonderlijk aan. Dus alleen een kwestie van taal kan het niet zijn. Ja, en dat koppelen gaat dan lang niet altijd automatisch, want dan had TS dit probleem helemaal niet. Die Mail-service(.MAPIMail) E-mailgeadresseerde is een systeemkoppeling en ik weet niet hoe je die kunt aanmaken. Wel ben ik die .MAPImail extensie tegengekomen onder koppelingen van bestandstypen dus die moet dan aan Thunderbird gekoppeld worden als die snelkoppeling bestaat. Maar ik ben een prutser en soms als je tot een resultaat wilt komen moet je wat prutsen.;):d

Laatst bewerkt:
Heb je die eerste link van Windowscorner wel ingekeken want daar staat hoe je dat zelf aan kunt passen.

jahoor, heb ik geprobeerd, maar het lukt niet, als ik nl in de verkenner rechts klik op een txt bestand en dan kies kopieren naar zie ik niet>: E-mailgeadresseerde
terwijl dit wel staat in C:\Users\jobo\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\SendTo
11.JPG

Laatst bewerkt:
Kijk dan eens even bij Glary Utilities onder Schoonmaken en Herstel (links) en rechts Menu inhoud manager Tabblad > Kopiëren naar of daar Mail Recipient bijstaat, dan aanvinken.

Maak de onderstaande en gooi die eens in de map.

Right-clicking a file, then selecting “Send to” > “Mail recipient” is one of the most handy options in Microsoft Windows 10. If the “Mail recipient” option is missing on your computer, try the following steps.

1.Hold down the “Windows Key” then press “R” to bring up the Run window.
2.Type the following, then press “Enter“:
%appdata%\Microsoft\Windows\SendTo
3.A window will appear. Select the “View” tab, and ensure the “File name extensions” box is checked.
4.Right-click a blank area in the window, then choose “New” > “Text Document“.
5.Name the file the file “MailRecipient.MAPIMail“.
Note: Be sure not to leave the “.TXT” extension on the file.

Maak extensies zichtbaar in Verkenner en verwijder/vervang .txt door .MAPIMail
De bestandsnaam inclusief de extensie is dan MailRecipient.MAPIMail

Laatst bewerkt:
Kijk dan eens even bij Glary Utilities onder Schoonmaken en Herstel (links) en rechts Menu inhoud manager Tabblad > Kopiëren naar of daar Mail Recipient bijstaat, dan aanvinken.

Maak de onderstaande en gooi die eens in de map.

Right-clicking a file, then selecting “Send to” > “Mail recipient” is one of the most handy options in Microsoft Windows 10. If the “Mail recipient” option is missing on your computer, try the following steps.

1.Hold down the “Windows Key” then press “R” to bring up the Run window.
2.Type the following, then press “Enter“:
%appdata%\Microsoft\Windows\SendTo
3.A window will appear. Select the “View” tab, and ensure the “File name extensions” box is checked.
4.Right-click a blank area in the window, then choose “New” > “Text Document“.
5.Name the file the file “MailRecipient.MAPIMail“.
Note: Be sure not to leave the “.TXT” extension on the file.

Maak extensies zichtbaar in Verkenner en verwijder/vervang .txt door .MAPIMail
De bestandsnaam inclusief de extensie is dan MailRecipient.MAPIMail

hallo Senso, ik heb uitgevoerd zoals jij schreef, maar als ik dan rechts klik op een bv txt bestand en dan kies Kopieren naar verschijnt niet MailRecipient.MAPIMail,
zie a1.JPG

ga ik naar de map C:\Users\jobo\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\SendTo
waar ik MailRecipient.MAPIMail heb toegevoegd zoals jij beschreven hebt, staat het er wel, klik daar dan op dan opent het mailproframma Thunderbird wel, maar natuurlijk zonder bijlage,
zo ook als ik in die map sendto klik op E-mailgeadresseerde
zie a2.JPG

het werk dus niet, ik geef het op en laat het maar zo
dank voor jullie hulp.

Je hebt zelfs niet gereageerd op #21 ... uitgevoerd ? resultaat ?

Dat zeg je dan wel zo, maar er is wel degelijk verschil in inhoud van die mappen bij mij.

Of je Gebruikers of Users hebt is afhankelijk van de taal - je hebt ze nooit beiden tegelijk.
Het onderscheid tussen een Default met menu, en een menu voor elke user/gebruiker is er altijd.

hallo Senso, ik heb uitgevoerd zoals jij schreef, maar als ik dan rechts klik op een bv txt bestand en dan kies Kopieren naar verschijnt niet MailRecipient.MAPIMail,
Lijkt mij dat die koppeling (in afbeelding 2) niet goed is. Want dan zou bij jouw in dit geval extensies op zichtbaar moeten zijn ingesteld en ook kan de grootte geen nul zijn maar moet 1 of 2 zijn. Ook staat er MAPIMAIL-bestand dat is fout.

Kijk onder > Eigenschappen van de koppeling en kijk of er onder Bestandstype: Mail-service (.MapIMail) staat. Er mag geen .txt bij staan. Haal .MAPIMail in de naam weg dat is de extensie! Extensies kun je alleen veranderen als deze zichtbaar zijn onder Beeld in te stellen, > Bestandsnaamextensies (aanvinken).

Laatst bewerkt:
Je hebt zelfs niet gereageerd op #21 ... uitgevoerd ? resultaat ?

ook uitgevoerd bij default
zie a3.JPG
maar ook geen resultaat als ik bv in de map afbeeldngen rechts klik op een jpg bestand en kies kopieren aar...................dan staat er geen E-mailgeadresseerde.MAPIMail in het rijtje

Ja, stop er dan maar mee, want voor mij is overduidelijk dat beide koppelingen zoals die te zien zijn op die laatste afbeelding fout zijn. Een juiste koppeling heeft een ander pictogram en onder type staat dan Mail-service. Dus daar zit de fout.
Blijkbaar weet jij te weinig van hoe een bestandsstructuur in elkaar zit en werkt. Iemand die een klein beetje van MS-DOS weet, zou dat wel weten. Zie dit niet als verwijt maar zo komen we niet verder. Jammer, niet alles lukt.

dank voor de hulp. maar helaas krijg ik het niet werkend, het is overigens geen ramp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan