Kopiëren objekten

Status
Niet open voor verdere reacties.

roger claes

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 aug 2004
Berichten
4
Als ik een dialoogvenster of een afbeelding van een internetsite wil doorsturen of opslagen dan gebruik ik steeds de toetsencombinatie "Alt + PrintScreen". Het gevolg is dat het ganse scherm meegenomen wordt.
Weet iemand hoe ik dat kan voorkomen en enkel het beoogde objekt overhoud?

Groeten
roger
 
Als je die screenopname opent in paint ( na prt sc paint openen en dan ctrl v klikken) Dan kan je dmv het rechthoekje ( links naast het sterretje ) de tool kiezen die je nodig hebt om het stukje tekst of foto aan te geven, dat je wilt gebruiken. Heb je dat stukje geselecteerd ga er dan op staan met je muis en klik rechts. selecteer knippen in het menuutje dat dan opent. Ga dan linksboven naar bestand, klik op nieuw en klik dan in het nieuwe veld dat dan opent op rechts en selecteer plakken. Dan opslaan als ( naam die je goed lijkt invullen) en je kan het bestand bij een eventuele email of ander document voegen.:)
 
Als je die screenopname opent in paint ( na prt sc paint openen en dan ctrl v klikken) Dan kan je dmv het rechthoekje ( links naast het sterretje ) de tool kiezen die je nodig hebt om het stukje tekst of foto aan te geven, dat je wilt gebruiken. Heb je dat stukje geselecteerd ga er dan op staan met je muis en klik rechts. selecteer knippen in het menuutje dat dan opent. Ga dan linksboven naar bestand, klik op nieuw en klik dan in het nieuwe veld dat dan opent op rechts en selecteer plakken. Dan opslaan als ( naam die je goed lijkt invullen) en je kan het bestand bij een eventuele email of ander document voegen.:)

Voor het versturen als e-mail bijdrage werkt het perfekt. De afdruk wordt met de extentie .bmp opgeslagen.
Ik kan het echter niet plaatsen tussen de tekst van een Word document; bv tekst-de afdruk-en weer tekst.
Doe ik iets verkeerd (kopiëren + plakken) of bestaat hier ook een oplossing voor?
 
Bestand - opslaan als - jpeg

:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan