• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kopiëren uit dynamische map

Marco9999

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2011
Hallo,

Ik zit wat te puzzelen en hoop dat 1 van jullie me kan helpen.

Voor m’n werk stel ik en mijn collega’s inspectierapporten in Excel op.
Een hoop gegevens zoals NAW zijn iedere keer hetzelfde en zou ik graag willen kopiëren.
Mijn idee is om een los Excel-bestand met basisgegevens te maken en deze d.m.v. een macro te kopiëren naar het inspectierapport. Bestanden komen in dezelfde map te staan.

Op zich lukt dit allemaal wel; het probleem is dat de mapnaam waar de bestanden (beide in dezelfde map) in staan voor iedere klant anders is.
Hoe kan ik in VBA verwijzen naar een dynamische mapnaam?

In bijlage heb ik een Excel met fictieve NAW-gegevens gezet (Basisgegevens.xlsx) die ik m.b.v. een macro naar Rapport.xlsm wil kopiëren.

Alvast dank voor de hulp!

Bijlagen

Er zit niks in je .xlsm document.
Het verwijzen zou zo kunnen als dat document in de Documents map staat:
Code:
Basisgegevens = Environ("Userprofile") & "\Documents\Basisgegevens.xlsx"

Nou, om het makkelijk te maken staan de bestanden ook niet bij iedereen op dezelfde locatie op de laptop.
Ik zit nu wat te proberen om te verwijzen naar de directory waar de excel staat.
Met
Code:
=INFO("MAP")
kom ik er niet; dan wordt de standaard documentenmap weergegeven en niet de map waar het Excel bestand in staat.
Iemand een idee hoe ik met een code de volledige directory in een cel kan krijgen, dus zónder bestandsnaam?

Code:
Range("A1") = ThisWorkbook.Path & "\"

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan