Superzeeuw
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 21 feb 2006
Bram,
Misschien heb je mijn uitleg niet begrepen en ben ik niet duidelijk genoeg geweest.
Het tabblad Hoofdmenu heb jij beveiligd maar de macro liep daar op stuk omdat op een beveiligde sheet niet gekopieerd kan worden.
Dat is gefixed en daarvoor wordt deze sheet eerst vrij gezet en daarna weer beveiligd, dit gebeurd met de macro.
Sheet Mengen wordt niet beveiligd door de macro.
Wanneer je nu het programma opent verschijnt een login venster.
Om verder te kunnen de beide velde in vullen en op OK drukken.
Bram, Bram is een ID en een WW (zo ook Piet, Piet en KLaas, Klaas)
Deze staan op de sheet Info vermeld.
Tevens heb ik jouw probleem ontdekt.
Wanneer je het programma nu draait loopt de macro weer vast en dat komt de beveiliging op het VBA project.
Hierdoor kun je geen nieuwe module aanmaken.
IK heb de beveiliging eraf moeten halen want deze is niet zo simpel met een code op te heffen en er weer terug op te zetten.
Zijn er nog vragen dan verneem ik die graag.
Bijgevoegd een werkend voorbeeld.
Grtz.
Misschien heb je mijn uitleg niet begrepen en ben ik niet duidelijk genoeg geweest.
Het tabblad Hoofdmenu heb jij beveiligd maar de macro liep daar op stuk omdat op een beveiligde sheet niet gekopieerd kan worden.
Dat is gefixed en daarvoor wordt deze sheet eerst vrij gezet en daarna weer beveiligd, dit gebeurd met de macro.
Sheet Mengen wordt niet beveiligd door de macro.
Wanneer je nu het programma opent verschijnt een login venster.
Om verder te kunnen de beide velde in vullen en op OK drukken.
Bram, Bram is een ID en een WW (zo ook Piet, Piet en KLaas, Klaas)
Deze staan op de sheet Info vermeld.
Tevens heb ik jouw probleem ontdekt.
Wanneer je het programma nu draait loopt de macro weer vast en dat komt de beveiliging op het VBA project.
Hierdoor kun je geen nieuwe module aanmaken.
IK heb de beveiliging eraf moeten halen want deze is niet zo simpel met een code op te heffen en er weer terug op te zetten.
Zijn er nog vragen dan verneem ik die graag.
Bijgevoegd een werkend voorbeeld.
Grtz.