• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kopieëren vanuit Excelbestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Samantha V

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2007
Berichten
69
Hallo,

Hoe kan ik in 1 keer vanuit Excel emailadressen kopieëren in Word, om ze daarna in 1 keer te kunnen versturen?

Als ik een kolom selecteer dan komen ze in Word met allemaal hokjes eromheen zoals ze in Excel staan. Hoe kan ik ze achter elkaar krijgen?

Alvast bedankt, groetjes Samantha
 
Samantha

- kopieer de cellen in Excel
- plak ze in Word met Plakken Speciaal... > Niet geformatteerde tekst (of iets van die aard)
- selecteer de adressen in Word, doe Bewerken > Vervangen
- vervang ^p door , (dus een komma en een spatie direct erachter. Als je voor emails een ; als scheidingsteken hebt, vervang ^p dan door ; (; en een spatie)

Wigi
 
Samantha

- kopieer de cellen in Excel
- plak ze in Word met Plakken Speciaal... > Niet geformatteerde tekst (of iets van die aard)
- selecteer de adressen in Word, doe Bewerken > Vervangen
- vervang ^p door , (dus een komma en een spatie direct erachter. Als je voor emails een ; als scheidingsteken hebt, vervang ^p dan door ; (; en een spatie)

Wigi

Sorry Wigi, ik krijg het niet voor elkaar. Ik had net wel dat ik kon plakken speciaal en dan heb ik nog lijntjes en dan doe ik bewerken en vervangen, dan zet ik in de bovenste regenl ^p en in de onderste ;. En dan zegt hij dat hij niets kan vinden.

Nu heb ik het weer een aantal keren geprobeerd maar nu kan ik alleen maar ' cellen plakken'
 
Bekijk goed de opties die je hebt bij Bewerken > Plakken Speciaal.

Er zou daar iets moeten staan van Ongeformatteerde tekst of iets dergelijks.
 
Bekijk goed de opties die je hebt bij Bewerken > Plakken Speciaal.

Er zou daar iets moeten staan van Ongeformatteerde tekst of iets dergelijks.

Wigi,

Ik heb nu de emailadressen in word ZONDER lijntjes! Maar nu heb ik ze onder elkaar en nu moeten ze nog langs elkaar krijgen. Ik heb dat gedaan met bewerken en dan vervangen zoals ik net ook beschreef maar niets. Zo staan ze nu erin:

info@brownslane.nl
info@mevo-oss.nl
info@oskaro.nl
 
Hang eens je Wordbestandje hier bij, met bv. de eerste 5 adressen erin.
 
Best in het bestandje zelf, dan kan ik daarnaar kijken.
 
Hierbij het Wordbestandje van Samantha.
 

Bijlagen

  • OefenbestandSamantha.doc
    24,5 KB · Weergaven: 23
Samantha

volgens mij is het nu toch in orde. Of heb je in dit bestandje gezet hoe je het zou willen, maar krijg je het nog niet voor elkaar?
 
Samantha

volgens mij is het nu toch in orde. Of heb je in dit bestandje gezet hoe je het zou willen, maar krijg je het nog niet voor elkaar?

ik heb het verkeerde gestuurd eigenlijk, terwijl ik iedere keer op een reactie wacht ben ik ondertussen bezig met die adressen, die plak ik aan elkaar handmatig.
ik stuur het nogmaals naar je hotmail, ik weet niet hoe ik dat hierin moet.
 
ik heb het verkeerde gestuurd eigenlijk, terwijl ik iedere keer op een reactie wacht ben ik ondertussen bezig met die adressen, die plak ik aan elkaar handmatig.
ik stuur het nogmaals naar je hotmail, ik weet niet hoe ik dat hierin moet.

Als je een bericht typt, scroll je naar beneden en kies je Beheer bijlagen...

Duid het bestandje aan.
 
Selecteer alle adressen tot net na de nl van wvossenstein@kliksafe.nl

Doe Bewerken > Vervangen

Vervang

^p

door

;

(dus ; en een spatie erachter)

Doe Alles Vervangen.

Lukt het?

Wigi
 
Graag gedaan.

Zet achter de [/QUOTE uit de vorige post nog een ]

Dank

Wigi

PS: merk op dat het antwoord door mij al gegeven was in post # 2... Had je meer dan 2 uur wroeten kunnen besparen...
 
Laatst bewerkt:
Graag gedaan.

Zet achter de [/QUOTE uit de vorige post nog een ]

Dank

Wigi

PS: merk op dat het antwoord door mij al gegeven was in post # 2... Had je meer dan 2 uur wroeten kunnen besparen...

Ja, maar dan snap ik het niet meteen... Nogmaals bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan