• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kopie maat klopt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroenrr

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2007
Ik heb via de site van microsoft een bestandje factuur.xls gehaald die ik voor school wil gaan gebruiken. Ik heb alles aangepast naar eigen wens, echter als ik op de knop boeken en printen druk maakt ie zoals het hoort een nieuw excel bestand aan maar het plaatje wat hij maakt is niet helemaal het plaatje zoals ie eigenlijk er uit hoort te zien. De fout is hem er ingeslopten toen ik de factuur met 15 regels heb ingevoegd. echter krijg ik door in de VBA de pixels aan te passen niet de fout en kopieerd ie maar tot de helft van het bestand waardoor het totaal bedrag en btw er niet in staan.

Mijn vraag is dus, hoe maak ik als ik op de knop boeken en afdrukken klik het plaatje aan de onderkant groter zodat het stuk wat er nu niet op staat ook mee kopieerd naar het nieuwe bestand?

Bestand zit er bij.

Bijlagen

Het zit in dit deel (zie rood gemarkeerd)

Code:
'Lijnen weg
    ActiveSheet.Unprotect
    Range("D15:H15").Select
    Selection.Borders(xlInsideHorizontal).LineStyle = xlNone
    Selection.Borders(xlEdgeBottom).LineStyle = xlNone
    ActiveSheet.Protect

'Factuurdeel
    Venster1$ = ActiveWindow.Caption
[COLOR="Red"][B]    Range("B2:N54").Select[/B][/COLOR]    
    Selection.Copy
    Workbooks.Add