Kopie maken van defect luchtsensor printplaatje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daantje84

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2020
Berichten
11
Goedemorgen ik heb een quest, hopelijk kan iemand mij helpen!

Ik heb een luchtsensor (airpressure sensor) in een machine kapot. Echter de fabrikant van de machine geeft aan dat de fabrikant van de luchtsensor failliet is en ze niets meer op voorraad hebben. Het is een (voor mij) een ontzettend kostbare dure machine die ik aan het werk moet en zal hebben. De fabrikant geeft aan dat er geen software op de printplaat zit, enkel onderdelen en dat ik een kopie zou kunnen maken van de het mini printplaatje van de luchtsensor, maar er is geen schema of tekening en ik heb zelf geen ervaring met soldeerwerk.

Kennen jullie iemand die mij zou kunnen helpen? Het is een klein luchtsensortje, ter grote van een middelgrote duim.

Zeer zeer zeer graag ontvang ik jullie advies!

Daan
thumbnail_IMG_4990.png
 
Als de printplaat nog in orde is kunnen de onderdelen worden los gesoldeerd en worden vervangen natuurlijk, ben je er niet zeker van dan is compleet vervangen de enige optie.

Om het zoeken wat makkelijker te maken, in welke machine (merk/type) hoort het thuis en staat er toevallig een merk en type nummer op de sensor, vaak zijn er wel vervangings sensortjes te vinden.

Als het gewoon een in-/uitschakelaar en je weet de in-/uitschakel drukken is er vast wel iets te vinden.
 
Laatst bewerkt:
Geen gegevens

Er staan geen gegevens op het onderdeel. Het is een machine voor afslankbehandelingen, merkloos. Ik weet niet of het, het printplaatje is, of het hele onderdeel is. Maar de fabrikant zegt printplaatje van de sensor opnieuw maken en dat dit mogelijk is omdat er geen software op het printplaatje zit.

Ik wou dat ik een duidelijker verhaal kon schetsen zodat het makkelijk op te lossen is, enig idee? Ik ben zelf ook niet handig met solderen, printplaatjes oid.