Kopie maken van een bestand op een andere locatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

samui

Verenigingslid
Lid geworden
26 mei 2012
Berichten
207
i.v.m. regelmatig foute invoer in bestanden en het herstellen hiervan leek het mij wel handig dat ik back-ups creëer tijdens het uitvoeren v/d macro.

Tijdens het uitvoeren van een macro opent mijn bestand een ander bestand en sluit dit even later ook weer.
Meteen na het openen wil ik dit bestand eerst opslaan op een andere locatie als back-up onder dezelfde naam.
Het probleem is echter dat dit net geopende bestand niet opgeslagen wordt maar wel het bestand waar de macro in gestart is.
Dat is dus niet de bedoeling. Dit bestand wordt eerder al netjes als back-up opgeslagen op dezelfde manier.
Heb deze code gevonden, maar die slaat dus het bestand op waar de macro in is gestart en niet het net geopende bestand door de macro.
Heb Thisworkbook.Name verander in de naam van het bestand: Vakanties maar werkte ook niet helaas

Code:
ThisWorkbook.SaveCopyAs "G:\PLANNINGEN\BACK-UP via MACRO\" & Replace(ThisWorkbook.Name, ".'xlsm", Format(Now, "_yyyymmdd_hhmmss") & ".xlsm")

Vraag: Welke code moet het wel zijn?

Resumé: tijdens het draaien van een macro wordt het bestand vakanties geopend en moet daarna eerst opgeslagen worden op bovenstaande locatie als "back-up". Daarna gaat de macro verder. Bovenstaande regel zorgt voor een back-up van het verkeerde bestand. De rest van de macro wordt op de juiste manier zoals bedoeld uitgevoerd.

Bedankt alvast weer voor jullie reacties.

Frank

PS: Gezien de snelheid en superoplossingen die er iedere keer zo snel gegeven worden heb ik mij vandaag aangemeld als betalend lid van helpmij.nl
ik hoop dat ik nog lang gebruik te kunnen maken van deze helpdesk Helpmij. Chapeau. :thumb:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het object ThisWorkbook staat inderdaad voor het document waarin de VBA code gestart is.
Maak er eens Workbooks("Vakanties").SaveCopyAs van.

Daarnaast staat er ".'xlsm" in je coderegel.
Die enkele quote hoort er niet in.
 
Laatst bewerkt:
Alvast bedankt Edmoor, zal straks effe checken. Kom terug met een reactie.

had nog tekst toegevoegd aan mijn vraag maar toen zag ik jouw oplossing ook alweer in beeld:

PS: Gezien de snelheid en superoplossingen die er iedere keer zo snel gegeven worden heb ik mij vandaag aangemeld als betalend lid van helpmij.nl
ik hoop dat ik nog lang gebruik te kunnen maken van deze helpdesk. Chapeau.
 
Ok dan :thumb:
 
Helemaal toppie Edmoor. Weer helemaal blij kan weer met een gerust hart verder nu. Is opgelost.

Een van de redenen waarom ik vandaag vond dat ik helpmij.nl wilde steunen dmv mijn lidmaatschap.
Heb hier al veel antwoorden gekregen voor mijn bestanden waar ik vastliep.

Tot een volgende uitdaging weer.
sluit hierna deze topic.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan