kopie maken van outlook express

Status
Niet open voor verdere reacties.

petshopboy

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2003
Mijne Heren,
Hoe kan ik een snelkoppling maken op het bureablad
om automatische een kopie te maken van
Berichten back-up: en Adressen back-up naar een usb 2,0 stick zonder naar verkenner te gaan.

Volgens mij moet ik een opdrachtregel schrijven in wordpad maar ik weet niet hoe ik dit moet doen.

m.vr.gr.

Petshopboy

Maak in notepad een batch bestand waarbij je de opdracht in opneemt.
Dus b.v.:
copy C:\Documents and Settings\jouwAccount\Application Data\Microsoft\Address Book\jouwaccount.wab F:\adresbook\
en
copy C:\Documents and Settings\jouwaccount\Local Settings\Application Data\Identities\{6EC361C7-B836-47D3-964B-05DB78B1BCAF}\Microsoft\Outlook Express\postvak in.dbx F:\postvak\

Sla het geheel op als b.v. backup.bat en maak hier op je bureaublad een snelkoppenling naar.

Je moet natuurlijk wel de desbetreffende mappen en schijfletters aanpassen aan jouw situatie.

Laatst bewerkt:
Beste Maestro 12

Het lukt nog niet helemaal ik krijg een foutmelding
dat de stationaanduiding gewijzigd moet worden

ik heb de melding in de bijlage staan

Hoe nu verder?

M.vr. gr.

Petshopboy

Laatst bewerkt:
voeg als eerste regel in je batchbestand cd\ toe.

copy c:\Documents and Settings\Oswald Geurts\Mijn documenten\*.* i:\mijndocs
Wat de bedoeling is van de /E is mijn even onduidelijk, ik denk ook dat dit de foutmelding veroorzaakt.
Als je wilt weten welke schakelopties je kunt gebruiken ga dan naar ->start->uitvoeren-> type daar command en klik op uitvoeren, vervolgens type je in het scherm copy /? en je krijgt de mogelijkheden te zien.

Beste Maestro

In de bijlage heb ik nog een poging gewaagd
maar helaas... ís nie gelukt.

ps. ik heb een os win 98 se

Heb je nog meer tips, en anders verander mijn word document met wat mogelijkheden

Het is de bedoeling dat deze bestanden naar een verwisselbare schijf (E) worden gekopieerd

Laatst bewerkt:
In een .bat-bestand moet je de DOS-conventies volgen. DOS gaat uit van bestandsnamen van 8.3 (8 tekens voor de punt, 3 tekens na de punt). Onder W98 is het toegestaan met langere bestandsnamen te werken, echter dat werkt niet in een batch-bestand. Daarom moet je met een tilde (~) en een volgnummer werken, waarbij het aantal tekens voor de punt maximaal 8 mag zijn.
bv je adressen kopieren doe je zo:
copy C:\windows\Applic~1\Micros~1\Addres~1\*.wab i:\adresbook\

Kan je hier mee uit de voeten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan