Kopie maken van werkblad zonder koppeling aan bronbestand

RP2000

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 mei 2024
Berichten
3
Goedemiddag,

Ik heb een probleem met VBA. Ik heb een bestand die pdf-bestanden maakt van een bepaald bereik. Ik wil graag een kopie maken van dit werkblad inclusief gegevensvalidatie, formules, voorwaardelijke opmaak en de macro's. De eerste drie lukken wel, maar de macro's die gekoppeld is aan de knoppen in excel blijft verwijzen naar de macro's die in het oorspronkelijke bestand staan. Ik wil niet dat het kopie afhankelijk is van het originele bestand. Ik heb de macro's voor het maken van de PDF opgeslagen in de VBA code van het tabblad zelf zodat dit gemakkelijk gekopieerd kon worden, maar bij mijn verschillende pogingen komt de macro niet mee naar het nieuwe bestand en blijven de knoppen altijd gekoppeld aan het originele bestand.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de macro's worden gekopieerd naar het nieuwe bestand en niet meer gekoppeld zijn aan het originele bestand zonder dat ik dit handmatig moet aanpassen?
 

Bijlagen

  • Testbestand.xlsm
    25,2 KB · Weergaven: 6
Verwijder samengevoegde cellen.
Vermijd spaties in pad/bestandsnamen.
Deze regel volstaat

CSS:
Sub M_snb()
   Blad1.Cells(7, 1).CurrentRegion.ExportAsFixedFormat 0, ThisWorkbook.Path + "\urenstaat_" & Cells(2, 2) & "_" & Cells(1, 2) & ".pdf"
End Sub

Waarvoor heb je een kopie van het bestand nodig ?
 
Dit tabblad is onderdeel van een bestand met veel meer tabbladen die niet voor de eindgebruiker zichtbaar moeten zijn. Om alleen het tabblad te sturen naar de eindgebruiker wil ik een kopie hebben van het tabblad dat in het testbestand aanwezig is. Aangezien de eindgebruiker het originele bestand niet op de schijf zal hebben moet de kopie niet gekoppeld zijn aan een ander bestand.
 
Je maakt van je copy een bestand met een".xlsx" extensie; De macro's zijn dus niet meer aanwezig in je copy.
 
Je maakt van je copy een bestand met een".xlsx" extensie; De macro's zijn dus niet meer aanwezig in je copy.
Je hebt inderdaad gelijk. Ik heb dit nu aangepast naar een xlsm bestand en nu zie ik de macro's in het nieuwe bestand, maar de macro's uit het originele bestand zijn nog steeds gekoppeld aan het originele bestand. Ik heb de aangepaste versie in de bijlage geplaatst.
 

Bijlagen

  • Testbestand.xlsm
    24 KB · Weergaven: 0
Plaatst de ontvanger het bestand in een gezamelijke map dan?
 
SavecopyAS
Verwijder ongewenste werkbladen.
 
Je wilt het werkblad Urenstaat opslaan als Exceldocument inclusief macro zodat de ontvanger een PDF van het werkblad kan maken, dus als .xlsm maar dan zonder Module1?
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan