• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kopie opgemaakte tekst naar klembord

• Onderwerp starter Onderwerp starter Imod
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Imod

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2003
Goedemiddag,

In Excel heb ik cellen A1 t/m A15
Hierin staat opgemaakte tekst - onderstreept en kleur.
Tussen cellen met tekst zijn er ook cellen die leeg zijn.
In VBA wil ik deze range kopiëren naar het klembord.(zie onder) met een knop.
Met ctrl - V plak ik dit in outlook of Word.

Die lukt wel maar nu komt de tekst in cellen te staan en met lege cellen ertussen(lege regels) in outlook.

Hoe kopieer ik tekst uit cellen met opmaak - zonder cellen en lege regels??
Dus opgemaakte tekst aaneen gesloten onder elkaar zonder lege regels en niet in cellen.

Sub Macro1()
Range("A1:A15").Select
Selection.Copy
End Sub

Hoi Imod,

Ben even aan het proberen geweest:

Code:
Sub Gijsbert()
Dim Klembord As String
Const delim = ""
On Error Resume Next
For Each cell In Range("A1:A15")
Klembord = Klembord & cell.Value & delim
Next cell
Range("B1").Value = Klembord
Range("B1").Cut
End Sub
Je vraag was niet helemaal duidelijk dus kijk maar even of dit iets is. Deze code kopieert niet de opmaak mee maar enkel de tekst. VBA zet wel alle aanwezige tekst in een enkele regel.
Houd wel cel B1 vrij of kies een andere cel en verander de 2 laatste regels van de code.

Groet Gijs

Dat kan ook met:
Code:
[a1:a15].specialcells(2).copy [c1]
[c1].currentregion.copy

Goedemiddag,

De oplossing van Gijsbert kopieer je alle tekst naar 1 cel de opmaak is dan weg.

De oplossing van HSV werkt wel.
De tussenregels zijn weg - opmaak wordt gekopieerd
Maar het blijven cellen in outlook!
Haal maar eens 1 tekst regel weg dan blijft de cel staan en deze celruimte krijg je niet weg!

Een tekst incl. cel selecteren en een drukkertje op backspace voldoet volgens mij aan je omschrijving.

In mijn oplossing kun je indien gewenst ook wel eenvoudig de opmaak meekopieeren, maar welke?
Het kunnen verschillende opmaken zijn aangezien de tekst uit meerdere cellen komt!

Harry,

Je haalt de tekst dan wel weg maar de cellen in outlook blijven staan - je kunt deze regel zonder tekst niet weghalen!

Gijs,
Dit kunnen alle soorten tekst opmaak zijn - onderstrepen - kleur tekst - vet

Vreemd, bij mij sluit de tekst of getal dat er onder staat netjes aan naar de bovenliggende tekst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan