kopie uit pdf niet goed leesbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plotinus

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
Ik probeer een pdf te hergebruiken door de tekst de kopiëren en te plakken in Word. Tot mijn verbazing (want nooit eerder gezien bij een dergelijke actie) wordt alles, woord voor woord, onder elkaar geplaatst (zie voorbeeldje). Ik heb geprobeerd met zoeken en vervangen (van het 'enter'-teken) van de losse woorden weer zinnen te maken maar dat lukt niet. Iemand een idee hoe dit aan te pakken?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoe jij het Zoeken en Vervangen hebt uitgevoerd, maar de alineamarkeringen zijn prima te vervangen door spaties. Dus dat mag het probleem niet zijn. Zonder de PDF is het natuurlijk erg lastig om te zien waarom de tekst niet goed geplakt wordt, en we weten ook de Word versie niet, en dat helpt ook niet mee. Maar <Zoeken en Vervangen> werkt prima.

Ik werk met Word 2010, maar met Word 2007 werkt het ook niet. Het is het 'pi'-teken, het hard afbreken dat het probleem is. Als ik dat blok en kopieer in de zoekveld van 'zoeken en vervangen' (eerste veld na Cntrl-H), dan verschijnt er niets in het zoekveld en wordt er dus ook niets gezocht om te vervangen. Als het prima werkt dan zou ik jouw truc wel graag kennen.

Het is nu wel gelukt zoals OctaFish al had gezegd; ik heb bij mijn eerdere pogingen blijkbaar niet goed opgelet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan