• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kopieer alleen waarde kolom AJ naar kolom AI

Status
Niet open voor verdere reacties.

jdrmer

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2012
Berichten
103
Goededag dames en heren,
ik blijf hangen op een probleem. Ik heb een makro die na op de knop klikken de kolom AJ vergelijkt met AI en dan spiegelt aan AJ.
Echter kolom AI heeft een voorwaardelijke opmaak als in de kolom een karakter komt te staan V dan wordt de cel blauw. Als ik het karakter met de hand intik dan werkt de voorwaardelijke opmaak, maar met de makro niet. Zelfs als ik met de hand kopier en aangepast alleen waarde plak ook niet, wie kan/wil helpen.
 

Bijlagen

  • kopieer alleen waarde kolom AJ naar kolom AI.xlsm
    17,2 KB · Weergaven: 28
Wat zal er gebeuren met copy die je doet?
Code:
Sub hsv()
 Columns(36).SpecialCells(2).Offset(, -1) = Columns(36).SpecialCells(2).Value
End Sub
 
Bedankt Harry, de voorwaardelijke opmaak werkt niet met jouw VBA.
de rechter kolom is verborgen die kijkt naar een andere file en de linker kolom blijft zichtbaar met nog tig andere kolommen.
mvg Jan
 
Natuurlijk werkt mijn code op jouw voorbeeldbestand.
Kijk nog maar eens goed.
 

Bijlagen

  • kopieer alleen waarde kolom AJ naar kolom AI (4).xlsb
    15,7 KB · Weergaven: 22
Je hebt gelijk, maar wat gaat er dan fout bij als ik mijn code vervang dan werkt het niet.
Ik heb wat over het hoofd gezien in de rechterkolom
AJ staat een verwijzing en dan werkt het niet.
Kun je me nog 'n keer helpen?
 

Bijlagen

  • kopieer alleen waarde kolom AJ naar kolom AI.xlsm
    17 KB · Weergaven: 24
Code:
Sub hsv()
 Columns(36).SpecialCells([COLOR=#ff0000]-4123[/COLOR]).Offset(, -1) = Columns(36).SpecialCells([COLOR=#ff0000]-4123[/COLOR]).Value
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan