Kopieer/Verplaats problemen Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Katser

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Berichten
4
Beste ,


Het volgende is het geval ; Ik heb begin dit jaar mijn oude systeem vervangen
voor een nieuwe met volgende specs :

HP Pavillion P6150nl
Intel (R) Core(TM) Quad CPU Q9300 @ 2.50Ghz 2.50Ghz
6 Gb RAM
64-Bit Windows Vista besturingssysteem (SP2)
Nvidia GeForce GT220


Nu zou je denken dat dit toch redelijke prestaties zou moeten afleveren.

Het probleem zit hem in het verplaatsen van bestanden naar de prullenbak
en verplaatsen van bestanden op de harde schijf of van USBexterne HDD naar de vaste HDD..

Dit duurt meestal een EEUWIGHEID.. Het is dus niet altijd het geval. Ik ga dus de
bestanden selecteren die ik wil verwijderen, druk op verwijderen , gaat ie eerst
berekenen , berekenen , berekenen , berekenen , dit gaat tergend langzaam.
En dan na een minuut of 5 geeft ie eindelijk is de grootte aan en begint ie
daadwerkelijk met verplaatsen..


Ik heb dus eerst de HP helpdesk gebeld , nou nog nooit zoon mislukte helpdesk
gezien : 'Nou meneer ik ben zelf niet echt technisch ingesteld dus kan u niet
verder helpen' Vervolgt ie met : 'Ik zie dat u pc buiten garantie valt , ik kan u dus
wel doorverbinden met de technische dienst maar de kostten zult u zelf moeten
betalen' Belachelijk dus..

Toen maar de microsoft helpdesk gebeld (intussen al gegoogled en blijkt dat
meerdere mensen dit probleem hebben) en leg hun het probleem voor en zeg
erbij dat het op internet een bekend probleem is. Vraagt de beste man :
'Kunt u mij het serienummer van uw windows vista doen?' en vervolgt daarna :
'Nou aangezien het een OEM nummer is heeft u geen recht op gratis ondersteuning,
ik kan u wel doorverbinden met de technische dienst maar daarvoor brengen wij
72euro in rekening' 'U kunt wel uw fabrikant bellen met dit probleem'
Dat had ik dus net gedaan.. schiet niet echt op zo.

Mijn vraag is dus , weet iemand hoe dit op te lossen want ik koop juist een
nieuwe pc zodat het allemaal wat sneller zou gaan , maar dit verplaatsen/kopieer
gebeuren kost me dus nog meer tijd als met de oude pc waar maar 1GB geheugen
in zit.. Als u meer gegevens nodig bent ben ik die uiteraard bereid te geven :)

Mvg Joost
 
Maar hoe is het mogelijk dat als je net een nieuwe pc hebt, dat de garantie er al zo snel af is... 24 uur garantie ofzo:confused:
 
Maar hoe is het mogelijk dat als je net een nieuwe pc hebt, dat de garantie er al zo snel af is... 24 uur garantie ofzo:confused:


Nee dat werkt zo : heb mijn pc dus in Januari gekocht maar NIET via HP zelf ,
via een 'tweede' partij.. Dus waarschijnlijk heeft die pc al een poosje in het
magazijn gestaan daar ;) tenminste dat denk ik.. was ook een aanbieding , zoude ze er wel vanaf moeten ;)


Maar goed dat is het probleem ook niet.. :( Word krankjorem van dat slome gedrag :p
 
Laatst bewerkt:
Ja sorry maar vond dat wel vreemd. Is het officiele windows die er op stond of is het door jezelf geïnstalleerd?
 
Ja sorry maar vond dat wel vreemd. Is het officiele windows die er op stond of is het door jezelf geïnstalleerd?


Nee officiele ;) Vandaar ook 'OEM' in het serienr.. dat betekent dat windows
door de fabrikant erop gezet is :)

Welkom op Helpmij.nl

De garantie moet dan van die "tweede"partij komen.Je doet zaken met hun en niet met HP.
Tenzij die 'partij' de achterklep van een vrachtwagen is.;)


Ok dank je Frankwannet , maar dat is nie het probleem , die garantie of kostten zullen me een worst wezen eerlijk gezegd :)
Kan toch wel iets aan te doen zijn ? of waar zit het in ? Ik bedoel 5minuten om 1.5GB te verplaatsen naar de prullenbak ?
Of 40 min. om iets van 5GB te verplaatsen ? Hmmz :p


En nee die partij is dan de site waar ik hem gekocht heb , hij is idd nie van een vrachtwagen 'gevallen' :p
 
Laatst bewerkt:
Doe een herstelinstallatie Repair install For Vista

Klik op de link voor de handleiding.
Je verliest hierbij je data niet, maar het is altijd verstandig om een backup achter de hand te hebben. Verder zul je alle updates weer binnen moeten halen en activeren.
Succes.
 
Doe een herstelinstallatie Repair install For Vista

Klik op de link voor de handleiding.
Je verliest hierbij je data niet, maar het is altijd verstandig om een backup achter de hand te hebben. Verder zul je alle updates weer binnen moeten halen en activeren.
Succes.


Hmmz ok maar dan lees ik op die site het volgende :

If you have a OEM Recovery Vista installation DVD that came preinstalled with your OEM brand computer instead, then it will most likely only be a clone of the hard drive with Vista allowing you to only do a clean install with it instead. These OEM computers often have a Recovery D:\ partition that does the same thing as the OEM Recovery Vista installation DVD.

Dat heb ik dus , een D:\ partitie , en geen (Recovery) Vista installation DVD.. maar zou niet weten hoe dat werkt..
En :

IF YOU HAVE THE VISTA SP2 INSTALLED:
This will not work if you have SP1 and SP2 installed unless your Vista installation DVD includes SP2.

En ik heb dus geen Vista DVD.. probleem ? Of bedoel je daarmee dak die later dan weer moet instaleren ?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan