kopieeren van cdrom naar pc, forget it

Status
Niet open voor verdere reacties.

the trader

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2002
Hoi,

Ik heb een probleem met het kopieeren van bestanden (mp3) van de cdrom naar de harde schijf. Onlangs gekregen dvd's hebben dit probleem niet. Ik heb een cdromspeler trouwens. Zou de oorzaak kunnen liggen aan de cdeetjes, waarvan sommige al een paar jaar oud zijn, want met nieuwe cdroms gaat het wel goed. Of moet de cdspeler schoongemaakt worden? Wie weet raad?

Alvast bedankt:o

Het zou ook aan het merk cd's kunnen liggen.
Wat gebeurt er precies? Gaan ze slippen, slaat de verkenner vast of juist niets?

Zijn het gebrande cd"s, dan zal de kwalietijd er van slecht zijn geweest ,en is de Data er van weggelopen.

lukt het ook niet om te rippen via media player

bij wel altijd ookal zijn die cd jaren oud

bedankt iedereen voor de antwoorden.:thumb:

het probleem dient zich dus voor bij gebrande cdroms.
ik krijg geen foutmelding behalve dat wanneer ik wil kopieeren er staat dat de resterende tijd 10 of soms meer minuten zijn terwijl normaal dit secondenwerk is.

het merk cd's is ook van belang. ik gebruik nu alleen cd's van maxell omdat ik daar geen problemen mee heb.

rippen via mediaplayer heb ik eigenlijk nog nooit gedaan dus die mogelijkheid moet ik nog onderzoeken.

een vriend van mij raadde mij trouwens aan om voortaan op lagere snelheid te branden om de levensduur en betrouwbaarheid van de cd te verhogen.

groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan