• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kopieeren van tijd gaat fout!

• Onderwerp starter Onderwerp starter kaan
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kaan

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2007
Beste,

Ik zit met de volgende probleem en kom zelf niet uit, hoop daarom dat er iemand wel een oplossing voor heft.

Volgende, ik heb een log bestand deze maakt gebruik van een button waarmee een kopie gemaakt wordt.

Ik schrijf dus alles op een bestand en klik op een button met een VBA code wordt deze over gekopieerd naar een andere excel file
En deze opgeslagen als een andere bestand met andere naam.

Ik hoop dat dit duidelijk is.

Maar tijden het kopiëren gaat er iets fout bij tijden 17:36 als ik deze tijd kopieer staat het op die ene bestand die met een andere naam opgeslagen is als voorbeeld 0,733333333333333 dit?

Hoe kan ik deze probleem oplossen?

Alvast bedankt

tijden worden in excel intern opgeslagen met decimale getallen. In feite staat er dus in een cel die 0.7333 terwijl wij 17:36 zien. Je kan de notatie zoals wij die kennen van een cel afdwingen door de celeigenschappen aan te passen. (rechter muistoets op de cel en kiezen voor celeigenschappen) en kies voor de gewenste notatie uit het menu van tijd.

Je kan het overigens ook opnemen in je macro code. Zorg ervoor dat de cellen die een tijd bevatten geselecteerd zijn via bijvoorbeeld:
Range("a1:a10").select
Selection.NumberFormat = "hh:mm;@"

Laatst bewerkt:
Zorg ervoor dat de cellen die een tijd bevatten geselecteerd zijn via bijvoorbeeld:
Range("a1:a10").select
Selection.NumberFormat = "hh:mm;@"

Gedachtegang klopt, maar Selecteren hoeft niet:

Code:
Range("a1:a10").NumberFormat = "hh:mm;@"

Wigi

Daar is het nooit te laat voor... ;)

Ik heb ook nooit leren programmeren. Je moet het jezelf leren...

Wigi
Ik heb wel leren programmeren, maar dan in Java, maar goed ik ga nu wat te ver off-topic. Bedankt voor de tip om het samen te voegen :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan