• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kopieerfunctie in bestelformulier werkt niet helemaal goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariken

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2010
Ik heb bestelformulier voor kantoor gemaakt en werkt op zich goed op één ding na. Als de bestelling wordt gekopieerd naar een emailbericht is het de bedoeling dat de lege rijen worden verwijderd. Dat lukt niet helemaal. Op de één of andere manier wordt toch nog een regel aangemaakt tijdens die procedure en wordt het laatste aantal van een besteld artikel gekopieerd. Ik kan 'm niet ontdekken, ik hoop dat jullie dat wel kunnen?:confused:
Bekijk bijlage besteltest01.xls
wachtwoord beveiliging hansjekoosje

M.i. ligt de oorzaak erin dat je eerst je Range definiëert en daarna je lege rijen gaat verwijderen. Dus je bereik staat al vast voordat je de nodige wijzigingen erop aanbrengt en deze worden dan natuurlijk niet meegenomen in je mailbericht.
Verwijder dus eerst eens je lege rijen alvorens je je variabele bereik instelt.

PS Verwijder alles eens uit ThisWorkBook alvorens je bestand te posten, want in XL2007 krijg je verrassende schermtoestanden te zien.

Laatst bewerkt:
Beste Rudi,
Ik heb dit formulier bij elkaar gesprokkeld. Mijn kennis gaat niet zo ver om aanpassingen te doen die jij nu aangeeft. Ik zou je hulp als je een keer gelegenheid hebt zeer op prijs stellen.:)

Code:
 On Error Resume Next
    Set rng = Sheets("artikelen").Range("A1:F73").SpecialCells(xlCellTypeVisible)
    On Error GoTo 0
    Verwijderlegerijen

Zet Verwijderlegerijen eens bovenaan On error Resume Next.
Ik heb ook gezien dat bij Verwijderlegerijen er geen specifiek werkblad is aangegeven. Als op het moment van uitvoeren Sheets artikelen niet het actieve werkblad is, kan het ook mislopen.

Nogal wiedes.
Die extra regel is dan ook de samenvatting van het aantal bestelde artikelen met de totaalprijs op regel 73.
Moet die erbij of niet ?
Zo is je probleem opgelost
Code:
    With Sheets("artikelen")
        lRow = .Range("B" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(-1).Row
        Set rng = .Range("A1:F" & lRow).SpecialCells(xlCellTypeVisible)
    End With

Laatst bewerkt:
Wat stom van meimage.php.gif, ik schaam me diep.
Het was al wat langer geleden dat ik formulier had gemaakt, dus was ik dit helemaal vergeten. Volgens mij niets meer aan doen. Ik ga het zo voorleggen aan collega's.

Volgens mij niets meer aan doen
?????
Ik heb je toch een oplossing gegeven om deze extra regel te vermijden ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan