Kopieerprobleem bestanden bij installatie Window Xp Pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

dickkie

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2009
Berichten
12
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag m.b.t een installatie van Windows XP Pro. Wat normaal een routineklusje is leidt nu tot problemen waar ik niet uitkom.

Bij de installatie van Windows krijg ik een aantal keren de melding dat een bestand niet gekopieerd kan worden.
Het gaat dan om o.a. de volgende bestanden:
o Cinemst2.sys
o Cpqdapoi.sys
o Cyycoins.chm
o Cyzcoins.chm
o Digiras.chm
o Dvdplay.exe
o Kodak_dc.icm
o Mdwmdmsp.dll
o Nikedrv.sys
o Rio8drv.sys

Het negeren van deze meldingen en gewoon niet kopieren van deze bestanden leidt er uiteindelijk toe dat de installatie stagneert.

Ik heb geprobeerd andere installatie-CD's te gebruiken, maar kwam steeds tot hetzelfde probleem.

Heeft iemand enig idee, wat hier aan de hand is en wat ik er evt. aan kan doen?
 
Hallo manamana,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb al een schone installatie getracht uit te voeren, door te "booten" vanaf de installatie-CD en vervolgens een doelpartitie te kiezen die ik vervolgens eerst heb geformatteerd. Alleen als er vervolgens tijdens de set-up bepaalde bestanden niet gekopieerd kunnen worden, dan vraag ik me af wat dáár de oorzaak van zou kunnen zijn.

Groet,

Dick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
wat je probleem kan zijn is dat de HDD zelf niet meer optimaal is. Probeer met Seatools for DOS je schijf te controleren op fouten en evt. te repareren. Hou oud is de schijf?
Download evt. HirensBootCd die tal van DOS tooltjes aan boord heeft waarmee je je schijf kan testen en de evt. bad sectors kunt repareren. Kies na de boot voor DOS-programma's>schijftools en selecteer de eerste (naam vergeten) die dat prima voor je doet.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
wat je probleem kan zijn is dat de HDD zelf niet meer optimaal is. Probeer met Seatools for DOS je schijf te controleren op fouten en evt. te repareren. Hou oud is de schijf?
Download evt. HirensBootCd die tal van DOS tooltjes aan boord heeft waarmee je je schijf kan testen en de evt. bad sectors kunt repareren. Kies na de boot voor DOS-programma's>schijftools en selecteer de eerste (naam vergeten) die dat prima voor je doet.

Hallo Mik,
Bedankt voor je reactie. Ben ivm afwezigheid in de tussentijd er niet meer toe gekomen aan het probleem te werken.
De HDD is ± 4 jaar oud. Zal er nog wel een diagnostisch programma'tje overheen gooien om het te checken en laat nog wel weten wat er uit is gekomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan