• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kopieren deel van formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ntjong

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2015
Ik heb een probleem met het kopieren van een deel van een formule naar een andere cell.

Ik ben bekend met de functie(s) LINKS/MIDDEN/RECHTS, maar hiermee krijg ik mijn probleem niet opgelost.

Het probleem is de volgende:
Als een cell (1) de waarde "geannuleerd" heeft, dan moet een volgende cell (2) de waarde "0" tonen i.p.v. een waarde uit een ander tabblad (dit werkt correct)
Als de cell (1) de waarde "geannuleerd" heeft, dan wil ik een deel van de volgende cell (2) kopieren naar een nieuwe cell (3). Hiervoor gebruik ik de formule =ALS(A2="geannuleerd";DEEL(B2;25;8);0). Ik krijg hier niet mijn gewenste waarde (50) uit het andere tabblad.

Wie kan mij helpen?

Bijgesloten een voorbeeldbestand Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx

De functie: DEEL(B2;25;8)

B2 bevat de waarde 50.
De functie 'deel' begingetal in tekst B2 = 25 is er natuurlijk niet, alsook niet 25 + 8 = 33 karakters.

Bestudeer de functie dmv. de F1 toets.

Ik heb een aanpassing gedaan in het bestand. Helaas levert dit nog niet het gewenste resultaat op..

Bijlagen

Zoals het nu staat met 'geanu***eerd' in cel A2 is B2 0 (nul), en geen 50. ;)

denk dat je beter opgeeft wat het resultaat moet zijn
want zoeken naar een deel van B2 op het moment dat de waarde hiervan 0 is snap ik niet.

mvg

Leo

Ik zal het doel van de formule toelichting.

Het gaat om een overzicht waarmee ik kan zien of een uitbetaling goed of niet goed is gelukt. Als een betaling is geannuleerd betekent dit dat ik geld over hou wat ik opnieuw kan uitgeven.

Kortom, de waarde in Cell B2 = "50" (opgehaald uit ander tabblad). Wanneer de waarde in Cell A2 gelijk is aan "geannuleerd" dan is de waarde "0"
Als de waarde in B2 "0" is (want geannuleerd), dan wil ik de waarde uit het andere tabblad ophalen zodat ik inzichtelijk heb welke bedragen vrijkomen na annulering.

Hopelijk maakt bovenstaande iets duidelijker waarom het voor mij noodzakelijk is om het op deze manier op te lossen. Mochten jullie een andere oplossing weten, dan mag dit uiteraard ook.

Nog een extra toevoeging

@Leotaxi

Het toepassen van je oplossing was toch nog niet helemaal wat ik zocht. Ik heb nl. meerdere tabbladen, waardoor het kopieren van deze actie mij veel werk kost. Ik heb nu een oplossing gevonden (INDIRECT) die mij helpt.

Gelukkig voor mij, alle informatie die ik nodig heb, staat al op mijn werkblad

Voor de volledigheid heb ik jouw bestand geupdate en aangepast met de INDIRECT functie. Hopelijk heeft iemand er ooit nog iets aan :thumb:

Bekijk bijlage 1 zo dan versie 2.xlsx

-edit- deze is gepost onder een andere naam... dat krijg je als op verschillende locaties werkt en je wachtwoord/gebruikersnaam niet meer weet :eek:

Laatst bewerkt:
ja een oplossing die niet helemaal goed is kan voorkomen als het voorbeeldbestand niet de situatie
van het werkelijke bestand weergeeft.

mvg
Leo

Ik denk te lezen dat je mijn voorgaande post als verwijt opvat. Zo is het zeker niet bedoeld!

Ik waardeer dit forum en al zijn vrijwilligers enorm!

Maar BOT, dit topic kan worden gesloten.

nee nee zeker niet slecht bedoeld enkel een tip voor nieuwe vragen :d

en topic afsluiten kan je enkel zelf

mvg
Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan