Kopieren en plakken in word lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Geachte forumleden
Ik heb van internet een gebruiksaanwijzing geladen en opgeslagen (adobe acrobaat) daar staan afbeeldingen op en die wil ik in word plakken
Maar dat wil niet lukken als ik de afbeelding copieer en plak dan zie ik in word allen maar een klein gedeelte (een soort streep)
Als ik dan in de RO klik om deze te verkleinen dan zie ik de afbeelding wel compleet staan maar ik kan er niets mee ?
hoe los ik dit op (ik heb plakken speciaal allemaal al geprobeerd maar lukt niet
e de waele

Bypassen? :

als de afbeelding (in de .pdf weergave) op je scherm staat, dan druk je op de knop prt-scr van je toetsenbord.
Vervolgens ga je naar Word en daar kies je met de rechtermuisknop voor plakken of (=) ctrl-v.

Je krijgt dan naast de afbeelding ook nodeloze tekst etc. etc., maar die snijd je weg door de afb. te selecteren en in Word te kiezen voor "bijsnijden". Niet gewenste informatie snijd je aldus weg. Is de afb. die je dan overhoudt (te) klein? Klik dan 1x op de afbeelding, pak een hoekpunt en vergroot de afb. naar wens. Wil je de afb. 'vrij' over je pagina kunnen verplaatsen, klik dan rechts op de afb. en kies voor 'afb. opmaken', klik daarna op "indeling" en kies tot slot (bijv.) voor contour. Experimenteer vooral ook met de andere opties in dit submenu.

Laatst bewerkt:
Ik ga het gelijk proberen bedankt alvast
Het is niet gelukt Hij laat alleen de onderste taakbalk zien op mijn papier maar niet de afbeelding
MAAR de afbeelding staat wel helemaal op het klembord dus het gaat fout bij word ergens een instelling niet goed ??
e de waele

Laatst bewerkt:
Dan ligt het idd. aan jouw Wordinstellingen. (is op te lossen, maar eerst voor de zekerheid : ) Kun je wel een willekeurig ander plaatje op deze wijze in Word plakken? Bijv. het buroblad van je Windows en dat met CTRL-V in Word plakken, of om het even welk scherm van welk programma dan ook :

PRT-SCR toets van je toetsenbord en dan in word Ctrl-v.

Doe het bijvoorbeeld terwijl je mijn antwoord leest : prt-scr en dan dit scherm in Word plakken, lukt dat?

Laatst bewerkt:
Nee dat werkt ook niet ik zie alleen de onderste balk Als ik op prtsc druk dan geeft hij aan dat het op het klembord staat
op het klem bord staat inderdaad de HELE pagina Het gaat fout als ik ga plakken
Als ik naar een eerder gemaakt document ga (een oude van vroeger) dan werkt het plakken correct
e de waele

Het is opgelost
Het heeft aan het instellen van de alinea te maken en met de REGELAFSTAND te maken het is nu opgelost
Zeer bedankt voor uw reactie msischien dat de anderen er nu ook iets aan hebben
e de waele

Ok, goed om te lezen dat het opgelost is. Het bewijst eens te meer dat de problemenveroorzaker vaak voor de computer zit. (bij een laptop) en ...... in geval van een desktop, veelal schuin erboven. ;) :D

JA JA zo is dat maar het is opgelost fijne avond nog
e de waele

Even ter aanvulling: het lag vast niet aan de Alinea instelling, maar aan de manier waarop je het plaatje in je tekst plakt. Namelijk met de optie <In tekstregel>. En ja, dan kan het voorkomen dat het plaatje jofel klein blijft :). Beter (veel beter zelfs) is als je plaatjes standaard plakt als <Contour>. Dan heb je dit probleem nooit meer. En kun je veel meer doen met je plaatje. En hoef je dus ook niks meer met je alinea's te klooien, want daar zou je met je plaatjes vanaf moeten blijven :)

Het was volgens mij bij het veranderen van de regelafstand die stond op Exakt dat heb ik nu veranderd in ENKEL en dan deed hij het weer dus dat is
eigenlijk het enigste wat ik weet te melden
Ik gebruik Office 2007 en WORD 2007 IK maak een kopie en dat staat goed en compleet in het KLEMBORD als ik in WORD zit klik ik dubbel op de afbeelding en hij staat in het veld
Meer heb ik niet gedaan dus ik heb alleen veranderingen aangebracht in het TAB: alinia dus daar moet je het toch zoeken (mischien nog wel meer instellen met voor of na maa)
Ik had het probleem al toen ik de foto van af het klembord in mijn document plakte dan was het al fout
Je moet maar eens instellen bij Regelafstand: exact: 20PT wat doet dat dan bij jullie bij krijg ik een balk te zien
e de waele

Laatst bewerkt:
Ik weet exact wat je gedaan hebt, en ik blijf erbij: je gebruikt de verkeerde afbeeldingoptie. Als je regelafstand Exact nodig hebt (waarom zou je het anders instellen?) dan moet je dat niet door een plaatje laten afleiden. Wat je had moeten doen: rechtsklikken op je plaatje, en <Tekstomloop> instellen op alles behalve <In tekstregel>.

Ok ik zal er bij de volgende keer gebruik van maken en dan zal het goed zijn bedankt voor uw reacie
e de waele

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan