• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kopieren en plakken van een bereik

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Goedenavond,

Ik heb een deel van mijn originele bestand bijgevoegd met daarin ook de vraag gesteld.
Hopelijk kan iemand mij helpen en als het kan de oplossing ook toepassen in het bestandje.

Iedereen bedankt voor de hulp.

Met vriendelijke groeten,
Eric

Bijlagen

Een macro werkt inderdaad het makkelijkste maar is het de bedoeling dat de gegevens die in een bepaalde periode vallen moeten worden gekopieerd?
Verder vraag ik mij af waar je de gegevens precies wilt neerzetten.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Beste Roncancio,

Het bereik D2 t/m G9 is altijd hetzelfde. Het kan evt. ook ergens apart gezet (misschien vanuit een ander tabblad als dat gemakkelijker is) worden en van daaruit elke maand geplakt worden aan de tot dan bestaande lijst. Helemaal onderaan dus. De gegevens voor de kolommen A, B en C kan ik dan handmatig invullen. Dit omdat deze steeds anders zijn.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel.

Gr.
Eric

Niet helemaal.
Ik heb het bereik D2 t/m G9 benoemd("vast").
Iedere keer dat je de macro Omzetten runt, wordt dit bereik toegevoegd aan blad2 onder de laatste waarde.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Misschien zoiets. Range D2:G9 wordt gekopieerd naar blad2.

Code:
Sub tst()
Sheets("Blad1").Range("D2:G9").Copy
With Sheets("Blad2")
    .Range("D" & .UsedRange.Rows.Count + 1).PasteSpecial
End With
Application.CutCopyMode = False
End Sub

Goedemiddag,

Ik heb je oplossing geprobeerd en het is bijna wat ik wil. Graag nog een paar kleine aanpassingen als dat kan:

1. het is de bedoeling dat het bereik onder de kolommen D t/m G geplakt worden, nu komt hij in blad2 in de kolommen A t/m D
2. verder moet dit komen te staan in het originele tabblad, dus blad1 en niet in blad2. dit komt omdat het een aantal vaste regels zijn die maandelijks terug komen.

Ik moet vanmiddag weg dus ik kan pas later op de dag op de evt. reactie(s) reageren, maar in ieder geval vast iedereen bedankt.

Gr.
Eric

Ik weet niet hoe je het getest hebt, maar de gegevens komen in blad2 toch echt in de kolommen D t/m G terecht. Verder staan in de code de ingrediënten om een range te kopiëren en deze ergens onderaan te plakken. (o je reageerde op de post van @Roncancio.)

@Roncancio, Ik had jou post niet gezien. Is een beetje korter maar minder leesbaar:d

Dag Roncancio,

Heel erg bedankt. Werkt nu goed. Als het mag een klein vraagje nog. Is het ook nog mogelijk dat ook de opmaak in het geplakte deel hetzelfde wordt als de gegevens uit de regels erboven?

@VenA
Sorry, ik had inderdaad gereageerd op Roncancio.
Uw macro heb ik nu ook goed werkend. Heb nu dit in blad1
In ieder geval ook bedankt voor de goede oplossing

@Roncancio
Dit is helemaal wat ik wil, nu inclusief opmaak. Bedankt

Nogmaals beiden hartelijk dank en ik zet de vraag op opgelost.

Groeten,
Eric

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan