• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kopieren gegevens van werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trainer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2007
Hallo,

Kan iemand mij misschien vertellen of het mogelijk is om werkblad velden een formule te geven zodat ze de informatie van dat veld in het volgende blad weer gebruiken.(verhogen)..

Bijv: werkblad 1 kent de velden (week, 1) en op het volgende werkblad komt dan (week, 2) te staan zonder dat ik dat zelf in het veld van ieder volgend blad moet gaan opgeven.

Ik wil dus steeds doorwerken met de info van de voorgaande sheet en dat dan 52 keer lees de weekstaaten van een heel jaar.

Ik kom er niet uit (tenminste niet zonde het zelf 52 keer te moeten opgeven)

Graan iemands professionele mening..:)

Met vriendelijke groet,

Bas

Hallo Bas

Ik weet niet wat gemakkelijker is.
Of eenmalig een getalletje invullen per sheet of per sheet een hele formule.

Maar goed

=Blad1!A1+1
=Blad1!A1+2
enz.

Bladnaam en cel even aanpassen.

Mvg

Piet

Thanks Piet,

Tot hier ben ik ook gekomen alleen het verhogen van de teller moet toch makkelijker kunnen dan dit 52 keer in te vullen en dan de ander velden nog.....

Mvg Bas

Een klein voorbeeldje uploaden doet vaak wonderen.

Mvg

Piet

Wat bedoel je daar precies mee..?

Refereer je aan jouw voorbeeldje of weet je allelij leuke voorbeelden te vinden (ergens..)

Mvg, Bas

Nee, ik heb het over een (een van gevoelige gegevens ontdaan) voorbeeldbestand, zoals er in dit forum zoveel meegestuurd worden. Het wordt dan veel gemakkelijker om te zien wat precies de bedoeling is.

Mvg

Piet

Als ik de vraag goed begrepen heb:

Plak dit in een nieuwe module in VBA:

Code:
Function vorigeblad()
    Application.Volatile
    If ActiveSheet.Index > 1 Then vorigeblad = Sheets(ActiveSheet.Index - 1).Range(ActiveCell.Address Else vorigeblad = "geen vorige"
End Function

Gebruik dan in je cellen:

=vorigeblad()

en je krijgt de celinhoud van die cel maar dan op het vorige tabblad.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan