Kopieren harddisk vastgelopen laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

sunsnow

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2003
Hallo,

Wie kan mij helpen?

Ik heb een vastgelopen laptop. Deze kan ik niet meer opgestart krijgen. Nu is het probleem dat er nog data op de harde schijf staat. Hoe kan ik de data op de HDD het beste redden?

Vriendelijke groeten,

Sunsnow :thumb:

Laatst bewerkt:
Dit is perfect mogelijk, normaal zit er onderaan je laptop een klepje, en dan kan je de HDD eruit halen... Het is natuurlijk altijd afwachten wat je er nog kan afhalen... Als je meer specifiek zegt welke laptop je hebt of een foto van de onderkant ervan hier zet kan ik je meer specifiek zeggen welk klepje...

Groetn,

Heren tot dusver erg bedankt. Ik ga vandaag bekijken welk klepje het is, zodat ik de HDD uit de laptop kan halen. Verder zal ik bekijken of er een verloop nodig is. To be...... zullen we maar zeggen.

Groet,

Sunsnow

Foutmeldingen bij kopieeren ?:eek: Dit zijn volgens mij beschadigde sectoren op je harde schijf.
Heb hetzelfde een poos geleden ook gedaan,:cool: en geen problemen met backuppen van de data gehad.;)

Hoi,

Tot dusver dank voor jullie reacties. Heb m'n data kunnen redden. Na lang nadenken ben ik er achter gekomen dat ik de schijf per ongeluk op een ide poort had aangesloten ipv een sata poort. Nu hoorde ik via via dat je dit weer kunt herstellen zodat de schijf het weer gewoon doet. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan doen?

Nu hoorde ik via via dat je dit weer kunt herstellen zodat de schijf het weer gewoon doet. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan doen?

Dat zou kunnen maar lijkt mij moeilijk zonder te weten wat precies de oorzaak van crashen was.

Er zijn waarschijlijk ook gratis alternatieven. Of als windows op de desktop de hare schijf herkent en er geen beschadiging is, gewoon copy/past.
Ik betwijfel dat er een programma is dat kan vinden waar de systeemfout zit dus is het misschien het best dat je gewoon de harde schijf formateert en alles opnieuw installeert.
Kan je ook je oude bestanden er terug op zetten en kan je weer aan de slag :)

EDIT: Wel even opzoeken of je bios niet op de HD staat, dat heb je bij sommige laptops.
Dan moet je aleen Format C doen en geen Fdisk of je bios is ook weg

Laatst bewerkt:
Bedankt allemaal mijn vraag is nu opgelost. De hele handel draait weer. Heb de schijf weer teruggezet en ik kan nu gewoon weer opstarten en mijn pasword invoeren. Hoe dit kan ik weet het niet, maar hij doet het weer. In ieder geval enorm bedankt voor het meedenken. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan