kopieren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

frabans

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2004
Berichten
466
Mijn desktop is aangesloten op een router/modem met een kabel. Mijn laptop is draadloos op deze router aangesloten. Bijna alles werkt prima. Bijna, want er staat een avi bestand op de harde schijf van de desktop, en dat wil ik kopieren naar de laptop. Het bestand is 1.5 G groot. Hij start wel maar op een gegeven moment valt het netwerk weg en stopt de aktie. Even later hersteld het netwerk zich weer. Opnieuw beginnen geeft steeds dezelfde fout. Hoe krijg ik nou die film op mijn laptop?
 
Tja de oplossing zou zijn om het netwerk probleem op te lossen, maar heb het zelf ook met 1 PC en heb ook geen idee waar dat in zou zitten.

Om de film over te zetten zou je kunnen overwegen om hem in stukjes te knippen met WinRar bijvoorbeeld, http://www.winrar.nl/
Je kan dan stukken maken van bijvoorbeeld 50 MB en deze copieren naar de laptop, als het netwerk dan weg valt doe je diegene die mislukt is nogmaals.
En op de laptop pak je de film dan weer uit zodat je weer 1 bestand krijg.

Tip voor Winrar, kies bij Compressie methode de optie 'Opslaan' , dit werkt het snelst.
En bestands grote bijv. 50.304.000 bytes
 
Geplaatst door frabans
Mijn desktop is aangesloten op een router/modem met een kabel. Mijn laptop is draadloos op deze router aangesloten. Bijna alles werkt prima. Bijna, want er staat een avi bestand op de harde schijf van de desktop, en dat wil ik kopieren naar de laptop. Het bestand is 1.5 G groot. Hij start wel maar op een gegeven moment valt het netwerk weg en stopt de aktie. Even later hersteld het netwerk zich weer. Opnieuw beginnen geeft steeds dezelfde fout. Hoe krijg ik nou die film op mijn laptop?
Niet echt een direct antwoord op jouw vraag. Je desktop middels een cross-cable te laten verbinden met je laptop is ook een alternatief. (geen invloeden van het netwerk)

Dennis.
 
Geplaatst door DENNIS90
Niet echt een direct antwoord op jouw vraag. Je desktop middels een cross-cable te laten verbinden met je laptop is ook een alternatief. (geen invloeden van het netwerk)

Dennis.

:confused: Tja bij mij is tie juist met een crosscable verbonden, en met dezelfde kabel naar een andere PC is er geen probleem, dus of het is een netwerk kaart probleem of driver probleem.
 
het lijkt wel of er problemen zijn met avi bestanden, kan dat?
ik heb b.v. 600 foto,s overgezet en dat geeft geen probleem.
 
Ja, wat @frabans op de door hem beschreven wijze wilt gaan doen zou ook moeten kunnen, maar rijst bij mij nu even de vraag of het zo nu en dan uitvallen v.d. netwerkverbinding ook zal gaan plaatsvinden wanneer hij niet met zo'n bestandsoverdracht bezig is. Dat was even niet vermeld.

Dennis.
 
Geplaatst door frabans
het lijkt wel of er problemen zijn met avi bestanden, kan dat?
ik heb b.v. 600 foto,s overgezet en dat geeft geen probleem.
Een bestandsoverdracht wordt door het protocol TCP naar de juistheid ervan(het aankomen van data op de plaats van bestemming) gecontroleerd en dat valt puur onder datatransmissie, maar daardoor zal het functioneren van je netwerk niet worden beïnvloedt, waarschijnlijk is je netwerk instabiel.

Dennis.
 
Laatst bewerkt:
Maar hoe kan het dan dat er 600 foto's wel in ene goed gaan. En dat is vaker gedaan.
 
Geplaatst door frabans
Hij start wel maar op een gegeven moment valt het netwerk weg en stopt de aktie. Even later hersteld het netwerk zich weer.
En wordt het copieren niet verder vervolgd vanaf het punt waar het gestopt is? Zo nee, dat zou je toch over een communicatieprogramma moeten beschikken. Misschien PCAnywhere?
Je gebruikt nu Windows Verkenner(zowel op de desktop als de laptop)?
Geplaatst door frabans

Opnieuw beginnen geeft steeds dezelfde fout. Hoe krijg ik nou die film op mijn laptop?
Eén bitje dat net niet goed loopt tijdens de datatransmissie kan de stabiliteit van het netwerk slecht beïnvloeden(misschien tegenstrijdig met mijn vorige uitspraak), maar dit kan gewoon gebeuren. Probeer dan anders je modem/router even voor ruim 20 seconden uit te zetten en het daarna weer aan te zetten. JPEG en AVI zijn weliswaar 2 verschillende bestandsformaten, maar dit hoeft echt niet de hoofdoorzaak te zijn.

Dennis.
 
Het resetten van de router heb ik al geprobeerd. Dat geeft geen verbetering. Moet ik het toch maar proberen met een crosscable.
 
Misschien met een gewone (straight) kabel de laptop op je router aansluiten. Dan zou je een 100 Mbit stabiele netwerkverbinding horen te hebben. Gaat dan ook meteen 2x zo snel.


Vr.Gr. Egel.
 
Geplaatst door frabans
Het resetten van de router heb ik al geprobeerd. Dat geeft geen verbetering.
Ik weet het anders ook niet waar het aan lag.
Geplaatst door frabans

Moet ik het toch maar proberen met een crosscable.
Kun je altijd doen.

Dennis.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan