• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kopieren naar, als, anders

Status
Niet open voor verdere reacties.

Modya

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2012
Berichten
66
Goedemorgen,

wie kan mij helpen met het volgenden:

Ik heb gegevens staan in bepaalde cellen die ik wil kopiëren naar een andere cel, maar alleen als die leeg is. Als die niet leeg is dan plakken 1 cel lager, en als die niet leeg is dan nog 1 cel lager.

bijv. ik heb gegevens in de cellen A24 t/m A32. De tekst van A24 wil ik kopiëren naar D10, maar alleen als D10 leeg is. Is dit niet het geval dan plakken in D11, mits die leeg is, anders naar D12.

Dus sta ik op een van de cellen A24 t/m A32, dan moet dit d.m.v. een knop plaatsvinden.Bekijk bijlage Kopieren naar, als, anders naar.xlsx

vr. gr. Wim
 
Als je in D9 een 'koptekst' hebt staan dan kan je deze proberen.

Code:
Sub VenA()
Selection.Copy Cells(Rows.Count, 4).End(xlUp).Offset(1)
End Sub
 
Dat is niet het geval. Er is geen koptekst beschikbaar.
 
Plak dit achter je werkblad:

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
  Cells(Cells(Rows.Count, "D").End(xlUp).Row + 1, 4) = ActiveCell.Value
End Sub

Nu maar dubbelklikken op de cel die je wil verplaatsen.
 
Zo dan?

Code:
Sub VenA()
If Cells(Rows.Count, 4).End(xlUp).Row < 10 Then Selection.Copy [D10] Else Selection.Copy Cells(Rows.Count, 4).End(xlUp).Offset(1)
End Sub
 
Zo dan?

Code:
Sub VenA()
If Cells(Rows.Count, 4).End(xlUp).Row < 10 Then Selection.Copy [D10] Else Selection.Copy Cells(Rows.Count, 4).End(xlUp).Offset(1)
End Sub



Ja, dit is het! Werkt perfect. Hartelijk bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan