• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kopieren naar andere tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

cox00077

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
In een spreadsheet wil ik dat diverse gegevens van blad1, automtisch naar blad2, blad 3 enz. worden gekopieerd. zodat ik die gegevens niet telkens opnieuw in moet brengen.
Is dat te realiseren?

Vb. Op blad 1 breng ik naam, adres, woonplaats en geboortedatum in. In blad 2,3 enz. moet de naam en de geboortedatum automatisch overgenomen worden van blad 1.

NB. Ik weet niets van macro's

Alvast bedankt voor de hulp

Probeer deze eens. Zodra de geboortedatum(als laatste) ingevuld is worden de gegevens gekopieërd

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Harstikke bedankt, maar hoe heb je dat nu gedaan?
Ik zie geen formules of niks..

Harstikke bedankt, maar hoe heb je dat nu gedaan?
Ik zie geen formules of niks..
Warme bakkertje heeft dat in de VB gedaan , druk op Alt F11 om daar te komen , kijk links naar de naam van je map en klik daar eventueel op blad1 (Blad1) deze moet eens blauw oplichten dan zie je rechts een macro staan , als je iets wijzigt in kolom 4 ( target column = 4), zal hij op blad2 en blad3 de gegevens van blad 1 kopieren ( Target.Offset(0, -3) de 0 is de target kolom 4 en de -3 is je kolom 1 ( 3 rijen voor je kolom 4 )

Bedankt, maar is er geen "eenvoudige" formule voor dit probleem, zonder macro's?

Ja hoor op blad2 typ je =Blad1!A1 als het cel A1 is die je wil overbrengen is het cel A2 typ je =Blad1!A2 of maak het je makkelijk open tabblad 2 typ = in de cel ga terug naar je blad 1 en klik daar op de cel die je wil , druk dan op enter en excel maakt de formule voor jou .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan