Kopieren naar ex hd is traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

DjEngin

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2007
Hallo,

Ik heb laatst een Lacie Desktop 1tb externe hd gekocht bij mediamarkt. Leuk ding... heeft altijd goed gewerkt.

Tot een paar dagen geleden.

Als ik nu een bestand kopieer van meer dan 400 - 500 mb gaat het eerst normaal... maar de laatste paar mb's doet hij er heel lang over. Ik probeer een aantal iso's te kopieren van 700 mb bijvoorbeeld. tot 650 mb gaat het goed... maar de laatste 50 mb doet hij er uren lang over.

Wat ik al geprobeerd heb is een andere usb poort geprobeerd... drivers geinstalleerd... laatste chipset driver... Ik had windows 7... ben nu gedowngrade naar windows xp... Ik heb mijn harde schijven gedefragmenteerd... met de normale windows defragmentatie... met auslogic defragmentation en perfectdisk. Als er 1 schijf is in dit wereld dat gedefragmenteerd is... is dat mijn schijf wel...

Ik heb nog garantie op dat ding.. maar voordat ik het WEER 6 weken kwijt ben wil ik graag weten of dit software matisch op te lossen is.

Ieman die advies heeft?

Groetjes,

Engin

Een paar vaagjes:
- de andere kant op kopiëren, van Externe HD nar de PC, gaat dat wel goed, in normaal tempo?
- het kopieren, doe je dat met windows verkenner, of een speciale tool?
- heb je al geprobeerd om de externe HD opnieuw te formatteren? Probeer dan ook eens uit of het partitioneren van de Externe HD in, bijv. 3 x 333gb i.p.v. één hele grote partitie van 1gb iets uitmaakt.

Een paar vaagjes:
- de andere kant op kopiëren, van Externe HD nar de PC, gaat dat wel goed, in normaal tempo?
- het kopieren, doe je dat met windows verkenner, of een speciale tool?
- heb je al geprobeerd om de externe HD opnieuw te formatteren? Probeer dan ook eens uit of het partitioneren van de Externe HD in, bijv. 3 x 333gb i.p.v. één hele grote partitie van 1gb iets uitmaakt.

Sorry voor de late reactie.

- Van hard disk naar computer gaat perfect. normaal zoals altijd
- Ik heb de normale kopieer van windows geprobeerd maar ook met total commander
- En helaas ik heb mijn ex hd ook geformateerd :'( al mijn bestanden weg... toch nog steeds zelfde probleem...

Sorry voor de late reactie.

- Van hard disk naar computer gaat perfect. normaal zoals altijd
- Ik heb de normale kopieer van windows geprobeerd maar ook met total commander
- En helaas ik heb mijn ex hd ook geformateerd :'( al mijn bestanden weg... toch nog steeds zelfde probleem...

Eh, wellicht dat ik even had moeten zeggen om alle data terug te kopieren naar de PC alvorens te formatteren :confused:

Is de geformatteerde externe HD nog steeds één grote partitie van 1TB of is ie nu opgesplitst in meerdere partities? Ik neem aan dat er geformatteerd is in NTFS-formaat?
V.h.g. er problemen zijn met het opsplitsen naar meerdere partietie dan kan wellicht EASEUS http://www.partition-tool.com/personal.htm daarbij helpen.

Eh, wellicht dat ik even had moeten zeggen om alle data terug te kopieren naar de PC alvorens te formatteren :confused:

Is de geformatteerde externe HD nog steeds één grote partitie van 1TB of is ie nu opgesplitst in meerdere partities? Ik neem aan dat er geformatteerd is in NTFS-formaat?
V.h.g. er problemen zijn met het opsplitsen naar meerdere partietie dan kan wellicht EASEUS http://www.partition-tool.com/personal.htm daarbij helpen.

:) ik had nog de belangrijkste bestanden terug gekopieerd naar me hd zoals os en software en dergelijke...

maar jah ik heb ook gepartitioneerd... en still same problem...

Een collega op werk zei iets over het legen van het cache... nog nooit van gehoord en kan er ook niks op internet erover vinden...

Doe dit probleem zich op alle pc's voor, of alleen op je eigen PC ?
Je zou dat eens kunnen testen.
Dan weet je in elk geval of je het probleem bij jou PC moet zoeken of bij de Ext. Harde Schijf.

Iedereen bedankt voor het hulp...

MAAR!!!

het uitzoeken van dit probleem kost meer tijd dan het opsturen naar garantie.

Ik breng dit ding gewoon morgen terug naar MediaMarkt.

Topic kan sluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan