kopieren naar lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Black JuJu

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2006
Als ik vanuit mijn documenten een foto wil kopieren, gebruik ik de rechtermuisknop.
Via kopieren naar zou in het menuutje 'n snelkoppeling moeten staan naar mijn beide drives. Het gaat hierom 'n DVD-brander en 'n CD-Romdrive. hoe kan ik dit herstellen?
Het gaat in dit geval om JPG of JPEG.

Je wilt dus een jpeg kopieren naar een brander? Of begrijp ik het verkeerd? Als je naar een brander wilt kopieren kan dat alleen door middel van een "brander programma" zoals Nero...

Daar heb je gelijk in. Ik bedoelde echter het snelmenu, dat verschijnt als je 'n foto of plaatje rechts klikt. In dit snelmenu vind je kopieren naar. In dit snelmenuutje moet je cd-dvd drives aangegeven zijn, als het goed is. Zie hiervoor de bijlage. Deze is van mijn pc (XP). Het probleem is op de PC van mijn broer (ME).
Mocht de bijlage niet meegekomen zijn, mail me dan even op bl-juju@hotmail.com, dan kan ik de bijlage naar je toesturen, ter verduidelijking van het probleem.

Bijlagen

Ik begrijp nu dat het je stoort dat deze drives niet mee in het lijstje staan...? Die zijn er dan gewoon "afgevallen" mogelijk door een "schoonmaak actie" ?

Je kunt ze gemakkelijk terugzetten, en ook extra bestemmingen aan dit "snelmenu" toevoegen door de volgende actie:
Start Windows Verkenner en ga naar de map c:\Documents and Settings\jouw usernaam.
Open hier de map SendTo.
Sleur de beide drives hier naar toe [van de rechterkolom naar het linkervak [onder bureaublad ofzo] en voila ze staan weer in je menu...
Ook kun je hier snelkoppelingen onder zetten naar andere doelen: Rechtsklik in een leeg deel van het venster, onder opties als Bureaublad (snelkoppeling maken), E-mailontvanger en Gecomprimeerde map.
Kies Nieuw >> Snelkoppeling.
Om een snelkoppeling te maken naar Kladblok blader je in het dialoogvenster Snelkoppeling maken naar c:\Windows\Notepad.exe. Om een snelkoppeling te maken naar een netwerkmap geef je het zogenaamde UNC-pad op, zoals \\Server\Temp.
Geef de snelkoppeling een naam en sluit de Wizard Snelkoppeling maken af.
Selecteer nu een bestand in de Verkenner, rechtsklik erop en kies Kopiëren naar. de nieuwe locatie is opgenomen in de lijst! [ik heb hier bijvoorbeeld ook mappen op andere computers in het netwerk onder gezet]

Piece of cake!

Succes!:thumb:

Bedankt, volgens mij moet het zeker lukken zo.
Ik ga ervanuit dat dit probleem opgelost is.

Helaas niet!!

Inderdaad 'n eitje.
De map Documents And Settings vond ik niet, maar door te zoeken naar de map SendTo kwam deze wel boven water.
Ook is het gelukt met bovenstaande aanwijzijngen de snelkoppelingen in het snelmenu terug te plaatsen.
Daarna kwam ik tot ontdekking, dat de snelkoppelingen niet werkten.
Door rechts te klikken op 'n foto of mp3 kon ik kiezen voor één van de beide drives (F of G).
Daarna kreeg ik de foutmelding:
"Fout bij het kopieren van het bestand of de map.
Kan (naam van bestand(JPEG)):De toegang is geweigerd.
Controleer of de schijf vol of tegen schrijven is beveiligd of dat het bestand in gebruik is. niet maken of vervangen"
Waar moet de fout liggen?
De drives van de cd-dvd-roms?
Moet er misschien in het register iets aangepast worden?
Ik heb het getest op mijn laptop (XP). Daar werkt dit wel.
Of is er toch iets met ME?
Ik heb geen flauw idee, het lijkt me sterk dat de beide drives rot zijn, ik heb het bij allebei geprobeerd, met het zelfde resultaat.

Nee. De fout ligt hem in het feit dat Windows XP een brandprogramma heeft INGEBOUWD in het besturingsysteem.

Je kunt dus ook daadwerkelijk bestanden verzenden naar die drive, ze kunnen er immers op gebrand worden.

Windows 98 beschikt niet over deze optie. Wat jij doet (met de huidige manier) is bestanden kopiëren naar een "lees-schijf". Daar kan Windows niets mee en je krijgt een fout.

Is niet op te lossen binnen deze Windows-versie.

(documents & settings is ook een windows xp map)

Dit maakt mij 'n heleboel duidelijk. Ik moet dus binnen ME gewoon gebruik maken van 'n secundair brandprogramma. Windows Media Player 10 heeft dit, maar werkt niet op dit systeem, dus draait WMP 9 er op, zonder de ingebouwde brander.
Bedankt voor je informatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan