• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kopieren naar tabel met een macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

JJDaudey

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2017
ik heb een vraag

ik wil via een macro gegevens kopiëren naar een tabel en dat deze gegevens onderaan de tabel er bij komen
het gaat om de gegevens: A (B21 tot B44),B (C21 tot C44) en C (E17)
alleen de ingevulde gegevens moeten naar een ander tabblad en dan in een tabel gekopieerd worden
de gegevens A en B moeten in de tabel op kolom A en B uitkomen en C moet in kolom D uitkomen
en dan achter elke ingevulde rij moet gegeven C komen

kan iemand mij hier mee helpen?

vr gr Jan-Jaap

Gebruikelijk is met zulke vragen om een bestandje te plaatsen.

Dit is dus een gok om welke tabbladen en welk tabel het gaat.
Code:
Sub hsv()
Dim lr As Long
 With Sheets(2).ListObjects(1)
  lr = .DataBodyRange.Rows.Count
  Sheets(1).Range("B21:C44").Copy .DataBodyRange.Cells(1).Offset(.DataBodyRange.Rows.Count)
  .DataBodyRange.Cells(herhaling + 1, 4).Resize(.DataBodyRange.Rows.Count - lr) = Sheets(1).Range("E17").Value
 End With
End Sub

Als je er even een voorbeeldbestand plaatst dan vast wel. Je kan ook even een macro opnemen en deze vervolgens een beetje aanpassen.

Selecteer de databodyrange van je tabel en verwijder alle rijen met rechtermuisknop "Verwijderen → tabelrijen" zodat je een leeg tabel overhoud met alleen de kopteksten.

Code:
Sub hsv()Dim lr As Long
 With Sheets(2).ListObjects(1)
 lr = .ListRows.Count
  Sheets(1).Range("B21").CurrentRegion.Offset(1).SpecialCells(2).Copy .ListRows.Add.Range
  .DataBodyRange.Cells(lr + 1, 4).Resize(.ListRows.Count - lr) = Sheets(1).Range("E17").Value
 End With
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan