• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kopieren range met naam

Status
Niet open voor verdere reacties.

groenenbb

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2007
Hoi Allemaal,

In een werkblad heb ik een bepaalde range een naam gegeven.
Nu wil ik dmv een macro die betreffende naam kopieren naar een ander werkblad.

Wie kan mij hier bij helpen?

gr. Stefan

Gewoon macro opnemen kiezen en vervolgens ctrl C duwen naar volgend werkblad gaan en ctrl V duwen.
Dan macro stoppen.

Bedankt Justus.

Echter is dit niet hetgeen wat ik bedoelde.

Op blad 1 staan gegevens. De gegevens kunnen varieren van bv.:

Code:
Range A1:D10 
of
Range A1:G10

Variabel dus. de basis range is vooraf ingesteld met een naam (excel dus).
Nu is het de bedoeling dat de benoemde range naar blad 2 gekopieerd word.

Zie bijlage voor uitleg

Bijlagen

Groenenbb, Een naambereik is altijd prettig om mee te werken in VBA. Je hoeft namelijk niet constant je code door om diverse bereiken aan te passen. Je roept in VBA een naambereik aan op dezelfde manier als dat je het gewoon zou doen.
Voorbeeld: je hebt een bereik met gegevens in cel A1:A10 en die wil je gaan kopieren. Dit bereik heb je de naam rngGegevens gegeven (het 'rng' staat voor range.... Da's makkelijk in je code). Je kan dus deze range vanuit VBA aanroepen door
Code:
Range("A1:A10").Copy
aan te roepen, maar dit kan ook met deze syntax
Code:
Range("rngGegevens").Copy
Een naambereik MOET je in VBA wel tussen aanhalingstekens zetten!!!! Het is namelijk géén VBA-variabele.

Groet, Leo

Laatst bewerkt:
Super Ginger.

Heel hartelijk bedankt voor je uitleg het is hier nu duidelijk op welke wijze ik dat kan realiseren.

:thumb:

waar blijven de lintjes voor de gewoner burger die elkaar helpen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan