kopieren tabblad ipv volgende maand, met volgende week hernoemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Multimeter

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2016
Gd,

Ik heb een bestand dat via een knop de volgende maand klaar zet als nieuw tabblad.
Nu wil ik dit veranderen in de volgende week. Het aanpassen van de code hiervoor lukt
me echter niet. Voorbeeld bestand heeft hier niet veel zin denk ik.

Code:
Sub Button1_Click()
Dim OrgWs As Worksheet
Dim NewWs As Worksheet
    Set OrgWs = ActiveSheet

OrgWs.Copy after:=Worksheets(Worksheets.Count)

Set NewWs = ActiveSheet

NewWs.Name = Format(DateAdd("m", 1, DateValue("1 " & OrgWs.Name)), "mmmm yyyy")

End Sub
Het zou dus neem ik aan ipv ("m", 1, enz moeten worden: ("d", 7, enz maar dit werkt niet.
Wat zie ik over het hoofd?
En in geval ik besluit om weeknummer- jaartal toe te passen (bv week 47-2021 hoe zou ik de
code daarop aan kunnen passen. Heb geprobeerd met "ww" maar dat kreeg ik ook niet voor
elkaar. Laat staan het jaartal erachter zetten.

Heeft iemand goeie tips?

Bij voorbaat dank

Een voorbeeldbestandje heeft altijd zin.

Voor gebruik ww-yyyy:
Code:
NewWs.Name = DatePart("ww", Date, vbMonday, vbFirstFourDays) & "-" & Year(Date)
Bovenstaande voor volgende week:
Code:
NewWs.Name = DatePart("ww", Date + 7, vbMonday, vbFirstFourDays) & "-" & Year(Date + 7)

Laatst bewerkt:
Edmoor,

Bedankt voor je reaktie, als ik de codes toepas krijg ik in het ene geval 1x een goed resultaat en de volgende keer kopieren een kopietje dus het weeknummer telt niet meer op.
In het andere geval telt hij vanaf de eerste keer er geen week bij en de daaropvolgende keer ook weer een kopietje.
Heb het voorbeeld bestandje aangepast met 3 tabbladen elk voor het te verwachten resultaat.
Ben er nog niet uit welke ik daadwerkelijk wil gebruiken vandaar.
voor de duidelijkheid: elke keer als er gekopieerd wordt moet er dus een week bij.

Bijlagen

De code die ik plaatste gebruikt als eerste de huidig week en als 2e de week er na.
Dat is dus niet de bedoeling?

Ja, dat is op zich de bedoeling. Alleen zoals ik al zeg wordt er niet doorgeteld.
Zie bijlage Sample2 voor het gewenste resultaat na elke keer dat je kopieert.
De eerste 3 tabs voor de ene code en de volgende 3 voor de andere.

Eureka,

Heb bereikt wat ik wil althans voor datum, hopelijk kom ik er voor wat betreft de weeknotatie ook wel uit.
En anders is dit goed genoeg.

Edmoor bedankt voor het meedenken, ik vrees dat het aan mijn manier van omschrijven lag.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan