• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kopieren uit ander werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Louise

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2001
Heel simpel wellicht maar ik kan het niet vinden.

Ik ben bezig met een vakantieplanner, ik heb verschillende werkbladen gemaakt (een totaaloverzicht en blad per medewerker). In de werkbladen per medewerker heb ik voorwaardelijke opmaak gebruikt om aan te geven of iemand atv heeft, ziek is, buitengewoon verlof etc etc

tot zover alles goed.

Nou wil ik een totaaloverzicht waar automatisch wijzigingen worden doorgevoerd. Bijv. als medewerker A vrij heeft en ik vul dat in op zijn werkblad, dat dit automatisch bij het totaaloverzicht ook veranderd wordt. Daarvoor gebruik ik de =functie maar dan komt in elke cel een 0 te staan?!

hoe krijg ik dit weg?

ps ik wilde een voorbeeld invoegen maar ik weet niet hoe. Maar ik denk dat het zo ook wel duidelijk is?

Beste Louise,

Een functie heeft altijd een uitkomst. Als je via =.... verwijst naar een andere cel, en die andere cel is leeg, dan wordt dat als 0 getoond.
Je kunt per tabblad alle nullen verbergen zodat ze niet getoond worden:
Extra > Opties > Weergave > Nulwaarden afvinken.

Maar als je nu een 0 invult, zie je die ook niet :-)

Wat je ook kunt doen, is de functe uitbreiden:
Code:
=Blad2!A1
wordt dan:
Code:
=ALS(Blad2!A1="";"";Blad2!A1)
Groeten,
Richard

Ik heb toevallig een keer iets soort gelijks voor een vriend in elkaar gezet.
Zie bijgevoegd bestand.

In de het blad vrije dagen kan je de feestdagen invullen. Deze worden dan automatisch op het tabblad Maanden getoond als FD
In de tabbladen van de medewerkers kan je aangeven of ze een vrije dage, halve dag of ziek zijn.

Weet niet of dit is wat je zoekt.

Bijlagen

Bedankt voor je snelle reaktie Richard, mijn vraag is beantwoord.

Hoi Louise,

Graag gedaan. Wil je de vraag rechtsonder nog op opgelost zetten?
Had je ook nog iets aan geep1980's antwoord?

Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan