kopieren uit pdf-file

Status
Niet open voor verdere reacties.

wanny

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2005
hoi, Ik heb een probleempje met mijn acrobat reader. Normaal als je een stuk tekst selecteerd dan kan je die kopieren en vb in word zetten, maar nu blijkt mijn acrobat dit niet meer te doen. Wat kan het probleem zijn?
Of zijn er nog andere mogelijkheden om stukken tekst uit een pdf te selecteren en in word te zetten?

Wanneer je een pdf file maakt vanuit Word bijvoorbeeld met Acrobat Distiller, kan je instellen of je wilt dat de lezer in Acrobat Reader al dan niet tekst mag selecteren. Je kan zelfs instellen of het document afgedrukt mag worden of niet.

Het hoeft dus niet aan Acrobat Reader te liggen dat er geen tekst geselecteerd kan worden. Kan ook goed een beveiligingsinstelling zijn die door de maker van het document ingesteld is.

Een programma als screenOCR (niet gratis) kan wellicht nog wel tekst selecteren en kopiëren naar Word. Op http://www.screenOCR.com kan je wel een gratis 21 dagen trial versie downloaden.

ah ok merci, en bestaat er zo ook een gratis versie van zo'n programma?

Geen idee of er ook een gratis alternatief is. Ik heb er zelf lang naar gezocht, maar tot nu toe niet kunnen vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan