• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kopieren van alleen formules en opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Berichten
690
Goedemorgen,

Ik heb een bestand met gevulde cellen in de kolommen A t/m Y.

Ik heb nu de volgende vraag:
Als ik in de volgende nieuwe, lege rij in kolom A een datum invul (kolom A zijn altijd datums) dan zou ik willen zien dat uitsluitend de formules uit de bovenstaande rij automatisch naar deze regel worden gekopieerd en ook als ik in kolom A iets invul dat dan ook automatisch de opmaak van bovenstaande rij naar deze rij wordt doorgekopieerd.

Ik denk dat het alleen mogelijk is met een macro. Ik ben al bezig geweest met Plakken Speciaal. Dit lukt natuurlijk wel, maar dan moet ik deze handeling steeds herhalen en dat wordt op den duur toch erg vervelend.

Kan iemand mij verder helpen ?

Alvast bedankt.

Gr.
Eric
 
Ik denk dat het minder foutgevoelig is als je de bestaande formules aanpast aan de situatie:

Code:
=Als($A1="";"";Fromule)

en deze naar beneden doortrekt zover als nodig, dit kan je ten alle tijde doen.
 
Hallo Cobbe,

Deze manier had ik al, maar ik weet niet tot hoever het einde is, want elke dag komen er regels bij. Als ik het kopieer bv duizend rijen verder dan wordt het bestand alleen maar groter.
 
Ja maar je hoeft dat toch ook niet in een keer zover naar beneden te trekken, dat kan je om de week doortrekken, is toch geen probleem.

Trouwens na x-tijd zal uw bestand dan toch even groot worden. door het tussenvoegen van regels.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan